Saturday, January 12, 2008

MILLEKS MA TULIN SIIA MAAILMA!!!?????

Hakkan vist kibestunud vanainimeseks muutuma

Üks päev sõimasin poes ühte vanameest

Ta muidugi tegi näo, et ta ei kuule mind

Ta on alkohoolik ja ei saanud oma tööga hakkama ja lasti ametist lahti ja see mees tuli mulle poes vastu ja ta ei öelnud teregi, ta kõndis must mööda kui tühjast kohast ja siis trügis veel kassa järjekorras mööda

Ja siis ma plahvatasin

Sellest polnud midagi, mis tuul müürile teeb, ma üksi seal vahutasin , aga tema hakkas kõrvahaigeks

Oli Miksus vallavanem, kui mind vallandati alatult, kui olin 20 aastat seal lapsi õpetanud

Mind lasti lahti ja see mees ei lubanud mulle vallandustoetust maksta

Ja nad tegid mulle selgeks, et mu haridus ei olegi see mis ta on jne

Hea . et nad ei vaidlustanud veel mu keskkoolitunnistust

Seda kooli ka enam ei ole ju

Nagu keskeriõppeasutust, mille tunnistust vallavalitsus ei tunnistanud keskeri hariduseks

Nad ei saanud hoida mind tööl 20 päeva, et 20 aastat oleksin ausalt täis töötada saanud, et siis kenasti viisakalt kasvõi mingi tänukirjagagi koondada ja ilusti mulle raha maksta

Nad lasid mind lahti kui viimase kurjategija või tülika tegelase, kes segab

Mu elutöö pandi kinni

Mikitamäe lasteaed mis oli, kui minu isiklik laps , pandi 1. septembril kinni

Kui olime saanud üle avamise vaevadest, organismi tööle ja vallale teadvustanud, et vallas on toimiv ja vahva laste aed, lasti mind juhataja koha pealt lahti

Sest MU ISIK ei meeldinud vallavolikogu esimehele, tal oli häbi et ma esindan nende valda vabariigis

Ja loorberid , mis oleks pidanud mina saama, tohutu töö ja organiseerimise eest, sai mu järelkäija-ta läks tol aasta vahetusel maavanema vastuvõtule

Ma istusin täna köögis ja olin mõtlik, mu poeg küsis mis mul on

Mõtlesin täna, et olen raisanud oma elust parimad aastad ja jätnud tervise ja nooruse Setumaale, kus ei öelda mulle enam teregi.
Ma tean, et igal asjal on kaks külge ja mõnel rohkem

Aga ma ei suuda leida positiivset poolt sellel, et olen raisanud oma nooruse, lasknud oma lastest kasvada inimesed, kes pole saanud muusikalist haridust, kuigi nad on andekamad kui mina, sest Mikitamäe vald ei toetanud laste huviharidust.

Mu parimad aastad on möödas , tervis läinud ja lapsed harimatud, mis asi see on, mis oleks selle juures hea mis ma sellest kõigest sain

Ma ei taha leppida ülekohtu ja negatiivsusega, sellega ei saa elus edasi minna

Mu lapsi alandati , mõnitati, peksti, tõrjuti ja mina ei pääsenud sellest välja ega suutnud neid ka päästa

Ma siplesin puuduses, külmas ja näljas ja üksinduses seal Setumaal

Nüüd ma tean, miks mu tütred nii varakult pere lõid.

Just sellepärast , et tõestada endale ja sellele valla elanikele, et nemad on ka väärt armastust ja hoolimist, sõprust ja tunnustust, mida Mikitamäe vallas nad ei saanud.

Mu paljud sõbrad on kas Jumala juures või välismaal ja uute sõprade tekkimine on selles eas nii visa.

Mu elu kisub sügisesse ja ma pole oma elus justkui midagi teinud, olen elanud tulutult

Jah lapsed, aga neidki pole ma osanud ei kasvatada ega harida. Kui mu ema hurjutas mind, et miks neid nii palju sünnitan, teistele teenijateks, sest koolitada neid ma ju ei jaksa, arvasin et need on tühjad sõnad

Ei olnud, jälle oli mu emal õigus. Istun nüüd lõhkise küna ees, elu on möödas ja midagi pole millele tagasi vaadata, midagi pole millega edasi minna.

MILLEKS MA TULIN SIIA ILMA????!!!!

Üks naine tuli mulle eile poes juurde ja hakkas jahuma, et lasteaed kolib nüüd uutesse ruumidesse, peaks soolaleivale minema.

Ikka raputavad soola värskele haavale

Minu ema ütles ikka, et ülekohus kotis ei seisa

Ma tean seda ise ka, aga ikka teeb haiget


5 comments:

Ingrid said...

Mina lõpetasin Tallinna pedagoogikakooli ja mul on lasteaiakasvataja diplom. Töötasin 3 aastat kasvatajana, siis läksin hoopis teise ameti peale.
Paar aastat tagasi tütre õppimisvõimalusi uurides kpsisin huvi pärast Pedagoogikakoolist, et kas minu diplom on veel kehtiv kui mul tuleks soov veel kasvatajana töötada. Vastati, et sellisel kujul pol kehtiv, vaja on mingid täienduskursused ja lisaeksamid läbi teha.
Nad on teinud need keskeriõppeasutused rakenduslikeks kõrgkoolideks nagu oleks praegu antav haridus kõrgem endisest. Tegelikult aga pole. Meditsiinikooli kohta võin julgelt väita, et tase on nõrgem, õed õpetavad õdesid. Uus on muidugi kaasaegne meditsiinitehnika ja ravimid ja meditsiinieetika on samuti mittenõukogulik.

joanamari said...

haiglas oli jah intelligentsem õhkkond
selliseid harimatuid, ebaviisakaid õdesid ma seal ei kohanud, kellega ma 80ndate alguses koos töötasin
aga meditsiinidiplomit mul ka pole, kuigi mind õpetasid tol korral kui õooisin ikka arstid

Ingrid said...

Seda eetika asja tean sellest, et on üks suur "Õenduse käsiraamat", kus õpetab, kuidas käituda haigega ja kuidas austada tema maailmavaadet jne.
Mul ka pole meditsiinikooli diplomit. Lõpetasin Punas Risti 2- aastased õdede kursused ja töötasin enne ülikooli ja ülikooli ajal aastaid õena. Ma tean õdesid, kes läksid teist korda medkooli, et saada haridus, mida tänapäeval õdedelt nõutakse.
Staažikaid arste residentuuri ei saadetud, pikk tööstaaž võrdustati residentuuriharidusega.
Nüüd on minu jaoks kõik minevik. Vahel tuleb meeletu nostalgia mineviku ja noorusaegade järele, aga siis hingan sügavalt ja püüan ettepoole vaadates leida taas rahu.
Kahetsus ja kibestumus ei muuda niikuinii enam midagi.

Ingrid said...

Tahtsin kommentaari lõppu veel lisada, et tagasivaates on raskustele ja vaesusele vaatamata olnud mu elu rikas. Ja las need ilusad mälestused olla domineerivad.

joanamari said...

mul on ka kauneid mälestusi 20 aasta jooksul, aga viimane aeg lihtsalt tükib ilusat varjutama