Sunday, October 7, 2007

ühest nädalast teise

Olen 4 lapse ema

2 lapse vanaema

ühe lapse kasuema

tahan väga olla hea ema

ja ka hea vanaema

kuidas see välja tuleb ?

vahel tuleb, vahel mitte

vahel ei tulegi kuidagi

mõnikord on tunne

et olen täiesti läbikukkunud,

lapsevanem, vanaema, kasuema

püüad, püüad aga välja tuleb nagu alati

või hoopis hullemini

saan tihti kokku naistega,

kes on ka emad ja vanemad

nemad ütlevad

et ole rahul kui lapsed tulevad koju

ole rahul kui nad lähevad ruttu minema

oota neid rõõmsalt ja ära kunagi ütle neile midagi ,

sest muidu nad ei tulegi su juurde enam

kuidas on siis õige

ja mis on vale

mida olen teinud valesti, et nad ei tule

mida ma olen teinud valesti

et nad tulevad ja ma nendega rahul ei ole

kas see on õige

et PEAN olema vaikides

tasuta hotell ja kokk ja pesunaine ja koristaja

et tulen kirikust ja leian

põrandalt kusised püksid

diivanilt räpased sokid

kõikides tubades segamini asemed,

kõikjalt pesemata nõud ja köögist tühja külmakapi

ja alustan otsast

korjan kokku need riided ja nõud ja jne

ja olen rõõmus, et mul on see võimalus?

Üks sõber, kellel on poeg surnud

ütleb,

et mida ma vingun ,

et kui hea meel tal oleks

kui tal oleks kellegi järelt koristada

temal pole kedagi, aga minul on see rikkus

ja ma olen rikas!!!

mul pole igav, kui mind on jäetud omaette

kas ma olen mingi imelik,

kui ei taha ma olla tasuta hotell inimnotsudele

selge, ma olen siis emis

olen kasvatanud üles pesakonna põrsaid

ma ei taha olla mingi vingats

ja samas ei taha olla ka vait sest

ma püüan kõigest väest

teha oma lastele ja lastelastele

kena kodu mis ei õnnestu mul

ja nüüd mida ma vingun

nagu mu isa ütleb et nagu ise nii asi

samas ma ei taha jääda üksi

kui ma hakkan ütlema et,

pange ära pange ära pange ära

kõik need asjad mis te ise kasutasite

siis ehk lapsed leiavad,

et olen mingi vinguv vanamoor, kelle juurde ei tahagi tulla

Laupäeval kutsusin abilise

pühkisime suure sodi välja,

tassisime välja vaibad

pesime ära kõik mustad nõud

panime ära kappi

abiline tegi põrandat ka natuke märjaks mopiga,

ehk saigi suurema musta nii kätte

silmale oli juba meeldiv vaadata ja südamel hakkas kergem

kui pühapäeval kirikust tulin, kukkusin ahasveeru veerele

prügikasti asemele oli tekkkind mägi

kõrguvana mööda nurka, mis ei paistnud läbi

minu kena söögilaud oli päris segi

keegi ei ütelnud kes seda tegi

ja mu koristatud tubades oli käinud läbi

nagu mingi tulispask, kellel polnud häbi

jätta maha kõiki asju mida oli puutund

päris kõike segada polnud ta ka suutnud

naeratava vanaema jätsin kirikusse maha

morni näoga vana ema hakkas vaikselt halama

korjas kokku seda sodi, mis oli kukkund maha

segaduse peale oma tuska hakkas maha valama

ja siis mõtlesin, kas tahan olla see või teine

ja siis mõtlesin, kas paha on olla see või teine

ja siis mõtlesin, kui tahan olla kuri muri

siis ma olengi see vana kurimuri

ja kui tahan olla kena

olen rõõmus vanaema

sättisin aknaid ka diivaneid ja toole

katsin neid kattega, silusin üle

pesin nõusid ja ja tegin süüa

korjasin õunu ja ja vaatasin õue

korjasin pesu ja peitsin õunu põue

pugesin põhku ja lootsin

et täna tuleb ilusam päev

ja ongi ilus päiksega sügispäev

iga päev on kingitus

nüüd lähen lossi maalima



2 comments:

Karuema said...

mai tea kas oskan sind lohutada, kuid mulle tundub, et sa oled olnud liiga hea ema ja vanaema...nad lihtsalt kasutavad sind ära ja on harjunud, et sa teed...
mina olin selline ema, kes kodus lihtsalt enam ei jõudnuid, sest andsin väljas endast kõik...
poeg õppis oma riideid hooldama umbes 10 aastaselt, tytar ka ja hiljem õpetas koristamist ja pesupesemist oma tüdruksõbralegi ja tytar norib praegugi minu kallal kui ma piisavalt hästi ei korista, sest tema teeb seda suurepäraselt...ja vahel pesi poeg ka minu riideid, kui kuidagi ei jõudnud...
ja tütrega praegu sama.
ma ei tea, kuidas see mul nendega on õnnestunud, aga ma tean, et see on võimalik.tõenäoliselt olen eneselegi aru andmata selle nipi ära tabanud...ja lihtsalt andnud neile nende vabaduse olla asjalikud ja tegusad...ja nautida seda, et nad saavad minu üle natuke bossata...:)mõtle kui hea, kui saad emmet kamandada, et korista oma nõud laualt ja ma panin su seeliku pessu, aga ise triigid ära :)

joanamari said...

Kaja!!!
Tänan kommentaari eest
Sa ei peagi mind lohutama
panin lihtsalt kirja oma mõtted
ja igal asjal lihtsalt on mitu külge
eks nad teevad ka kui tahavad aga vahel on lihtsalt hea segi ajada, sest ema niikuinii punnitab jälle korda teha
aga jaanuaris peale oppi lasen end kinldalt teenida