Sunday, March 15, 2009

Käpad valutavad ja toimub talvine karvavahetus ;) (Zima V Prostokvashino)

Õu toodi jälle puid täis , mida on vaja niikaua närida ja kopsida ning kolida kuni lõpuks paika saavad
Maja on taas üleasustatud: kõik kellel on meie peres õdesid või vendi, onusid või täidisid, on laekunud kohale, sest reedel algas koolides vaheaeg
Kõik mööbliesemed millel vähegi pikutada saab, on öösiti magajate poolt hõivatud
Külmkapist puhub läbi justkui tornaado ja suurest supipotist huilgab tuulispask
Valmis toit püsib pajas sekundeid
Kartulikoorimiseks peaks vist ostma masina
Pole enam nii paljude lastega harjunud ja leiva saia korvis võib ka hiir varsti nälga jääda
Poodi ei taha üldse minna, sest jäsemetel on kevad pihta hakanud ja kauplusse tuleks vist viis minutit enne poe sulgemist või ma ei tea mis ajal minna
Alati on kellelgi asja mu ostukorvi sisuga, kui kõik lapsed kodus on
Kas hakkan pidu pidama või kardan sõda, hakkavad küsimused kukkuma mu suunas
Kellelgi ei tule pähe, et kuuele seitsmele lapsele + kaks vanemat ei piisa ühest pätsist leivast ega ühest pakist piimast
Kui Miksus elasin, käisin tihti toitu ostmas Räpinas, et kellegi asi poleks, mida ja kui palju söön, aga nüüd pean vist Tartu minema toitu ostma, et küla ei teaks kui palju ja mida mu lapsed söövad
See, et mu lapsed enamus täiskasvanud on, ei tähenda seda, et mu kooliskäivad suured lapsed täisealiseks saades söömise maha peaksid jätma, lastelastest rääkimata
Peaks vist laskma kõik toidukraami kohale tuua talunikel ja minema üle naturaalmajandusele, nagu aastate eest
Leivaahi mul küll on, ainult seda pole ma selgeks saanud, kuidas see töötab
Kuna köök on mul ka nagu mingi mini mänguasi ilma horisontaalpindadeta ja ime kitsas, ei ole ka mul mingit tahtmist seal kokata ja ait on aida nimeline vaid nime poolest
Sinna viidud asjad võtavad külge üsna ruttu koppe haisu ja seda ikka korraliku aida puhul ei peaks ikka juhtuma
Mu vanaema hoidis oma leivanõud sahvris, aga siinse sahvri me lammutasime ära, et mahtuda kempsu
Algselt oli kemps nagu mingi kapp, kuhu sai vaid trepi alla vägisi pugemise teel, suurt kasvu mees pidi sisse ronimiseks põlvili laskuma ja külg ees end sisse nihverdama, poti asemel oli laua sisse lõigatud auk ja kui kellelgi juhtusid pikemad jalad olema ei mahtunud need isudes kuhugi ära
Üldse on me maja ehitatud kahe pisikest kasvu vanainimese jaoks, aga mitte meiesugusele kõhukatele vanematele ja üldiselt suurt kasvu skandinaavia verd kambale
Väiksematele lastele on veel asjad siin majas veel päris parajad, aga alates keskmisest lapsest hakkavad laed pähe kinni, seinad ja uksed ja mööbel kammitsevad liikumist
Seega suure perega naturaalmajandus on üks kunsttükk siin küll
Homme peaks tegema suure paja täie lühikese leemega kartulit( mu tsaariaegse vanaema nutikas retsept), siis saab ühe päeva jälle lihtsamini läbi
Võileiva söömine nii suure perega on koheses pankroti retsept
Hommikupudru kombe peaks taas sisse viima, aga kes see viitsib varakult vaaritama hakata, peaks vist õhtul midagi likku panema ja valmis seadma
Kui vara hommikul oma töötunnid ära olen teinud, olen nii väsinud ja näljane, et ei tahaks enam midagi muud teha, kui midagi rutt põske pista ja veidi tukkuda kui just kuhugi tormama ei pea
Kuna elamises on kaheksa inimese peale üks päts leiba, tuleb see vist portsjonitesse jagada ja mingi puder kõrvale nuputada, sest muidu jääb keegi kindlasti nälga
Kui kõht putru täis on lastel topitud, siis võib ka minna piima, leiva jahile mõne arukama väiksema lapsega , kes poes karjuma ei hakka ja mõttetusi nõudma ei hakka
Kelgutada ehk saab veel ja Raahel on nii asjalik kena neiu , temaga saab ma arvan poeretke võtta ette
Lähengi panen mingid tangud likku ja sätin lapsepabulad pesadesse ja ise ka põhku, sest mõne tunni pärast algab uus töönädal
Ilusat uut nädalat
Homme on 16. märts, täpselt kuu aega päevani, mil loodan kohtuda sõpradega Tartu Tampere majas

No comments: