Monday, March 16, 2009

"Lühikese leemega kartul" sai ime hea

See retsept käib nii:
Poti põhja pannakse suitsupeki kuubikud ja kuumutatakse veidi läbi ja lisatakse peenestatud mugulsibul
Seda segu siis kuumutatakse kuni muutub sibul klaasjaks
Sibula, rasva ja peki kuumutatud segule lisatakse supikartuli suurusteks tükeldatud kartul
Kuumutatakse veidi, seda kõike hoolega läbi segades
Lõpuks kallatakse peale vesi, nii et see on kartulitega tasa ja keedetakse pehmeks, maitsestatakse ning lisatakse maitse roheline
Võib serveerida hapu koorega
See on toit, millel on kaasas ka kohe kaste ja on ülimaitsev
Mina olen aastate jooksul oma tsaariaegse vanaema retsepti täiustanud, kui ei ole pekki- panen hakkliha ja kui ei ole viimast, panen vorsti
Ja kui üldse pole mingit lihalist, teen ainult õli ja sibulaga ja ka kõlbab hästi süüa
Viimasel ajal olen pannud juurde peenikeseks jahvatatud paprikat ja porgandit, see lisab värvi ja magusat maitset
Ma lubasin rääkida asjadest mis mul ammu hinge peal
Kas te olete märganud, kuidas käivad ringi noored tüdrukud
Mu tütar ütles, et see on õudne, kuidas emmed ei võta midagi ette ja ei vaata, kuidas nende tüdrukukesed tänavale lähevad
Pepukesed on paljad, kannikavahed väljas, külma ilmaga ja võõrastele pilkudele avatud
Eile käisin linna peal ja mu tuttava väike 11 aastane tütrekene tuli emaga mu auto peale ja kui see laps kummardus autosse minekuks, paljastus tüdrukukese pool tagumikku mu silma all
Mina muidugi hakkasin kohe õiendama , et miks pepu paljas, et kas emal pole siis võimalik lapsele pikemat jopet osta ja pikemaid särke
Ema hakkas siis last hurjutama, et pane särk püksi
Kuhu!!
Püksid on tänapäeval kui mingid ime teod, lõppevad puusa peal ära ja kuhu sa siis paned neid särke, natuke liigutad ja oledki jälle paljas
Hiljem kui oma ühistegevust alustasime märkasin, et see lapseke on puudega ja sain teada , et sõidab iga päev maakonna keskusesse bussiga kooli
Tule taevas appi, ta siis sõidabki niimoodi oma palja pepuga mööda maakonda , kõik oma ihu ilu kõigile nähtaval ja tuultele pillutada
Käisin hiljuti konverentsil, kus räägiti puuetega laste, noorte ja naiste väärkohtlemisest
Mul tuli praegu hirm peale selle lapse peale mõeldes
Ja tahaks ka hüüda, et EMAD KUS ON TEIE SILMAD!!
Püüdsin sellele emale rääkida, et ta kaitseks oma last, mis te arvate, et ta kuulis, see jutt oli kurtidele kõrvadele
Laps ei tahtvat panna selga mantlit, et tahab ikka jopet
Jumal, kas jopesid siis ei ole pikemaid kui nabani?
Mul on kodus teismelised poisid, kes õnneks ei soovi teistele näidata oma kannikavahet ja tütred on ka juba nii suured, et naba näitamise buum läks neist vist mööda
Ma ei tea, kas olen muutunud rumalavõitu vanainimeseks ja ei saa maailma asjadest aru, aga see on minu meelest ikka tõeliselt suur probleem, et lapsed jooksevad niimoodi alasti ringi
Kas see rumal mood juba otsa ei saa?
Ja kas tänapäeva emadel pole mõistust peas või mõjuvõimu oma laste üle!!??
Mõni võib arvata, et olen lolliks läinud, aga kas olen?!!

4 comments:

Anonymous said...

Eks ole ohtlik kyll ja mitmes möttes. Esiteks see et laps kylmetub ja teiseks seksuaalse ärakasutamise oht. Ma nägin bussis habrast 10 aastase möötu tydrukut kellel blondeeritud-tupeeritud punkhari ja huuleröngas. Nägi vöigas välja ja ohtlikult väljakutsuv. Vähemalt teismelisi poisse selline välimus örritab, pedofiilidest ei räägigi...

toompeale said...

ei, Sa ei ole mitte lolliks läinud!
ma porisen ka heameelega Sinuga kaasa selle laste riietumise osas.
Suvel minu arust käigu kuidas tahavad, kuid talvel peaks küll tõepoolest rohkem riideid ümber olema kui mõnel lapsukesel on.
see mood, see mood! eks isegi sai omal ajal moe järgi käidud ja moodu järgi riides käia oli ju selles eas eriliselt tähtis.
praegu mu kuueteistaastane poiss käib ka püksid rebadel ja ei aita see rääkimine midagi. mees on küll karm kui vaja ja teebki karmi häält ses osas, kuid mood on olulisem, püksid ei tõuse kõrgemale.

Sinu retsept on super! teen järgi. tõesti kartul ja kaste koos.

joanamari said...
This comment has been removed by the author.
joanamari said...

olen alati käinud riides nii nagu mulle meeldib, mitte moe järgi
juba teismelisena õmblesin endale riided ise
ja hullude vooludega pole kunagi kaasa läinud
pigem minu järgi pidas mood sammu
kui tegin endale velvetist kostüümi koolis kandmiseks, keelati see ära, sest üle öö oli moodi läinud velvet ja tooted sellest
mina ostsin seda velvetit 3 rubla meeter ja tegin endale täiskostüümi: seelik, vest, jakk ja püksid, aga villane riie maksis poole rohkem, ei suutnud seda ma oma suvisest postiljoni palgast osta, olin suve jooksul kasvanud 15 sentimeetrit ja seega täitsa paljaks jäänud ühe korraga
ema ostis mulle mantli ja saapad ja kooli asjad
kuna koolivorm oli oma aja ära elanud ja uut veel polnud müügil, oli koolis kohustus kanda kas musta või sinist, aga kanga kohta polnud enne seda mingit piirangut
klassijuhatajaga sai siis käidud dire juures sehkendamas ja mul lubati erandina kanda seda kostüümi kuni see kulus ja uue tegin juba villasest riidest
selleks ajaks jõudis ka ema mind toetada kanga ostul
oli minugi ajal see palja selja komme, oli minulgi lühike jope kuni keskkohani, aga sinna alla sai kõike pikka ja paksu talvel topitud sest olin väga kõhn ja ma poleks suutnud sammugi astuda pakases palja kõhuga
aga enamasti käisin ikka pikkades mantlites ja hiljem villases kostüümis, mis olin ise õmmelnud ema vana kasukat voodriks kasutades
paks mantliriidest seelik kooli seeliku peal ja kõige peal veel see mitmest riidest jakk
ema sai mingi riideresti osta odava hinnaga, millest siis selle kostüümi talveks õmblesin
klassikaaslased muidugi olid kadedad, et ise õmblesin ning teistmoodi välja nägin ja harutasid rõivistus salaja mu seeliku allääre lahti , et bussile minnes see kõik ripendaks
olingi siis tol korral väga häiritud ja ei osanud minna pea uhkelt seljas, siis selle lahtise äärega ja ütelda, et see nüüd uus mood , ilma palistamata;)
kodus palistasin seeliku ilusti uuesti ära ja rõivistusse enam ei jätnud, toppisin kooli kotti ja kandsin klassis kaasas
viimases klassis juba taheti mu oma õmmeldud riideid laenata , sest need olid tõesti kiftid
seega ei saa nendest lastest aru, kes tormavad koos teistega tänavale palja tagumikuga