Sunday, June 7, 2009

Olin täna öösel oma lapse koolis

üksi, õhtul oli lastevanemate koolituse lõppüritus ja kuna nii hilja nagu see üritus lõppes, ühtki bussi enam Räpina poole ei läinud ja keegi koolirahvast ega teistest lastevanematest mind enda juurde ööseks ei tahtnud, olin sunnitud ööbima koolimajas
Algul oli juttu, et keegi külalistest veel jääb mulle seltsiks, aga hiljem tuli välja, et kõik sõitsid peale minu koju tagasi
Proovisin mitte hakata kurvastama selle peale ja katsetasin endaga hästi läbi saada

Kakerdasin peaaegu terve öö mööda maja ringi , ei saanud magada, käisin koguaeg vetsus ja mõtlesin rumalaid und segavaid mõtteid
Sättisin end magama ühe kunagise kooliasutaja tuppa, kes suri mõned aastad tagasi
See tuba tundus nunnum, kui see teine tuba, mis oli suur ja kola täis
Voodisse heites aga tuli meelde selle toa endine omanik ja muud kurvad asjad ja uni oligi rikutud

Hommikul jalutasin mööda sealset nunnut lasteaeda ja
Mõtlesin, kuidas ma olen algusest saadik igatsenud seal töötada
Mulle tundub, et kui oleksin laps, meeldiks mul seal kindlasti päevad läbi mängida, süüa, magada…
Tundsin rõõmu, et olen seal üksi vaikuses, tatsasin mööda ruumide mõnusat puupõrandat palja jalu, katsusin vahvaid kaltsunukke ja puust autusid ja klotse ja
õhulisi kardinaid mille alla ning taha saab ennast peita..
Silusin mõnusaid lappidest vooditekke, selliseid koduseid
Sättisin nukunurgas lusikaid ja taldrikuid ilusti
Kaks kruupidega täidetud armsat konnakest, mis olid unustatud üks lauale teine põrandale, panin lauale üksteist jõllama
Ma pidin köögipõranda ära pesema enne oma äraminekut, solistasin seal sooja veega ja tundsin sellest mõnu, et vesi tuleb justkui isenesest ja läheb ka ära
Mulle pandi kaasa kooritud kartuleid ja õhtusöögist üle jäänud hakkliha sousti
Tegin sellest kodus maitsvat ahjuvormi, jube mõnus sai
Minu pisikesed poisid toppisid pihuga kohe seda sööki suhu
Onud tulid tuppa ja küsisid, et mis teete siin
Tormi toppis pihuga toitu lusika peale ja siis sügavale suhu ja ütles ägedasti, kaltulit sööme
Kui kõht täis sai ja ta toolilt maha ronis, siis ütlesin, et mine palun potile
Tormi tatsas poti peale ja pissis tähtsa näoga, kui potilt ära tuli , siis ütles endale oma pead silitades: „tulbiii`“
Peale seda protseduuri ronisime teisele korrusele ja sättisime pisipoisi hälli, vanaema laulu saatel äks väike inimene üsna ruttu unemaale
Magamine oli kõhu tühjaks teinud ja peale väikest einet oli huvi hakata mängima
Sättisime Rasmuse õmmeldud nukule riideid selga ja seljast ära ja lõpuks sättisime ta maasikakorvi teki alla ja mõmmi ka kaissu pupele
Selle korvi idee sain täna hommikul waldorf lasteaias ringi jalutades
Koolituselt kaasa saadud ideed ja muljed vehklevad mõtetes ringi , päike läks juba magama , tuleb vist eeskuju järgida…

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
joanamari said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.