Wednesday, June 3, 2009

Ostsin „maalt“ piima ;)

Sattusin eile linnas kokku ühe mammiga, kes rääkis kaltsupoes oma hommikusest lehmalüpsist, kuidas see pooleli vihma pärast jäi ja kuidas ta siis pärast uuesti pidi lüpsma minema jne
Mu sõbranna, kes seda kaltsupoodi peab, hakkas siis jutujätkuks küsima, et oi kas te peate lehmi ….See jutukas ja suhtleja mammi ütles, et peab jah, et kui on oma maamaja ja heina kõik kohad täis, miks peaks siis seda kõike raisku laskma ning nii läkski meil jutt ja tutvus lahti
Ütlesin, et mul kodus palju lapsi ja joovad piima, kui väiksed vasikad, et kas ta ka mulle raatsib oma ande jagada, muidugi väikse tasu eest ; )
Lehmatädi soovitas soojalt õhtul kella seitsme ajal läbi jalutada, et mis see siis on, võtad purgi kaasa ja natuke jalutad ja oledki tema talus seal sutsuke enne Ristipalu, et beež maja ja muudkui ma mingu kohale
Ma muidugi jalutama ei hakanud ei tea kuhu ja ei tea kelle juurde
Aga piima ma sain, see tähendas seda, et kamandasin kella seitsmeks kallima autoga koju ja siis sõitsime 2 kilomeetrit linnast välja ja enne järgmist asulat oligi üks talu
Kollase-beeži elumaja ja kahe ilusa kollase-beeži valgekirju lehmaga
Oh sa kus olid lehmad!!!
Üks nosis usinasti heina aga teine keeras oma tohutu keha ja rippuvad tissid keset teed nii, et pidime tükkaega ootama, kuni ta eest ära läheb
Autost välja ma minna ei julenud, sest mine võõrast looma tea, sarved olid ilusad kõverad aga teravad ;)
Vaatas isu täis ja loivas teelt heinamaale tagasi
Kui ma õuele jõudsin, kukkusid kaks kutsat; üks kollane teine pruun, hoolega haukuma ja selle peale astuski laudast välja juba tuttav memm
Korjasin oma purgi ja 15 kroonist münti kotist välja, olin enne oma vanema poisi põrsast tema loal raputamas käinud ja siis hakkasid voolama piima jõed ;)
Perenaine leidis, et ühes purgist ju ei jätku hulgale lastele midagi ja otsis juurde ka teise purgi
Ütles, et piima praegu jätkub ja rahast pole probleemi, maksad siis kui saad
Mees aga kukkus kohe oma rahakotti sorima, temale ei meeldi miskit võlgu jääda ja justkui võluväel hüppas sealt kolm viielist välja ;)
Porises hiljem tagasiteel veel, et see autoga piima järel käimine läheb hirmus kalliks
Minu kallis isa ütleb ikka, et kallis on siis kui käed on ümber kaela;)
Lohutasin oma kallimat, et nüüd ma tean, kus see kollaste lehmadega kollane maja on ja jalutan teine kord ise piima järele
Kas ma siis seda ka jaksan ja viitsin teha, selgub muidugi hiljem
Kodus olin selle ootamatu piima hulgaga esialgu veidi hädas, vanaaegsed piimakannud olid kõik otsa saanud ja tänapäevased ei sobi toiduainete sisestamiseks ilma pakendita ;(
Kolistasin oma kitsas aidas ja köögis nõusid otsides, porisesin ja hädaldasin ;(
Aga lõpuks leidsin lahenduse, leidsin kapist ühe sügavkülma jaoks mõeldud kandilise pudeli ja siis ütles Rasmus, et ta teab kus neid veel on
Pakendasime siis piima nendesse ja ühte külmkapi klaaskannu ja ülejäänust keetsin piimariisi suppi
Muidugi jõime seda piima ka nii, et kõhud punnis, lapselapsed kilkasid ikka piima ja piima ja piima, mida jätkus nii palju, et piima puudust ei tulnud ja praegugi vaatavad kapist pudelid vastu
Kuigi mu seedimine reageeris selle piimaahnusele tormiliselt, paukudes ja pahandades, arvan et kui teiste kõhud korda jäävad, olen nende kollaste lehmade püsiklient, kelle tisside lõhn ja maitse mulle päris meeldiv tundus

No comments: