Tuesday, September 8, 2009

mahla ralli jätk


Ei imbunudki seda üleeile ära imbujat tagasi ja me Tormiga tegime siis kahekesi mahla purki nii palju kui jaksasime
Enne kui hakkasime mahla purkidesse villima, käisime jala poes, mina oma kargu najal kosserdades ja laps mul rihmaga näpu otsas, et pikali ei kukuks ja ära ei kaoks
Poodi minek oli ka täielik ooper, ajasime üksteist ümber maja taga, enne kui riided ja jalanõud ihu peale saime
Jõudsime ennast selle tormijooksu ajal kolm korda veel poriseka määrida ja sama palju kordi puhtaks pesta
Enne uksest väljumist pidime järjest sületäie mänguasju teki alla tudule panema, et tänavale selle koormaga minema ei peaks
Poest ostsime midagi kaasa viimiseks ja midagi koha peal näksimiseks
Poes kohtasime ka mu head sõpra, kes kutsus mind kurkide järele
Kui olime ostud valinud ja nende eest maksnud, käisime vetsus käsi pesemas ja asusime sealsamas poes pingil oma näksimise toitu manustama
Kuna oleme seda juba alates Tormi sünnist teinud, istunud poes ja einestanud, ei pööra meie tegevusele keegi enam eriti tähelepanu
Peale väikese nälja kustutamist rallisime ostukäruga üle tänava, sest üle tee on vanaisa töökoda ja kuna vanaisa oli tööle läinud autoga, seisis auto muidugi töökoja ees
Laadisime oma kauba: koerakrõbina koti ja muud värgid auto pakiruumi
Sõitsime siis ostukäru poodi tagasi ja jalutasime vanaisa töökotta
Seal pakkusime vanaisale äsjaostetud pähkleid ja vanaisa pakkus mulle kohvi
Nii saigi lõpuks vanaisa tööaeg läbi ja suundusime autoga mu sõbra suvilasse kurke korjama
Nagu auto pidurdas ja mootor seisma jäi, pani Tormi silmad kinni ja suundus unemaale
Nii tuligi kurgid kibekiirelt ära korjata ja koju tööd vuhkima minna, et saaks lapse uneajal piisavalt palju ära teha
Kui olin saanud tule pliidi alla ja mahla pliidi peale, purgid kööki, ärkas ka väike abiline
Ilmus tuppa tossud ja sokid pihus, sõi miskit veidi ja suundus siis hoovile mukiga möllama
Vahepeal tagus kaikaga vanaisa autot
Roomas koeraga mööda muda , tormas tuppa ja ladus tühje mahla purke mitmemeetriseks püramiidiks, tassis mulle õuest pliidi puid ja torkis mulle selja tagant saba alla,et vota piidipuu
Kakkus pudelitel ära pealt topse ja suskis sõrmi mahla sisse, vaatas ohjeldamatult multikat ja tuli rääkis mulle miskit, ilmekaid nägusid tehes oma keeles, nuttis ja naeris, trampis pesuvannist vee kõik söögituppa põrandale laiali…
Ühel hetkel saabus õuest tuppa ka vanaisa, kes terve õhtu auto all roomas
Saatsin vanaisa lapsega ülemisele korrusele magama, Tormi karjus vanaisa peale, et ei saa tekki, kui nad olid suure kära ja kisaga lõpuks trepist üles saanud, hakkas lae peal kohutav müdin
Ühel hetkel oli ülemisel korrusel väikeste jalgade müdin vaibunud
Mina olin aga selleks ajaks nii väsinud, et ei suutnud enam purkidele kaasi peale keerata, kallasin mahla täis köögi ja toa ja iseenda ja jätsin lõpuks kõik sinna paika, sest mu tegevus tundus täiest mõttetu juba
Ka täna ootab meid alumisel korrusel jälle mahlategemise ralli, oleks tore, kui purke ja jaksu jätkuks!?

4 comments:

Emmeliina said...

see tore Tormi on ikka oma nime väärt. Kui talle õde sünnib, kas siis panete nimeks Tuule?

Ngu ma aru saan on tegemist lapselapsega, kes oma vanematega koos teie juures elab. Siis on sul küll igapäevaselt käed jalad tegemist täis.
Meie juures (kahjuks) ei ela ühtegi laste peret. Ainult 20 aastane pesamuna ongi veel jäänud.

joanamari said...
This comment has been removed by the author.
Emmeliina said...

oi oi, mul ka Rasmus, Poeg 2 - 29 aastane

joanamari said...

Tormi elab meiega koos oma emaga, kes on mu noorem tütar
Tormi isa elab eraldi meist ja käib vahel külas
minu isiklik pesamuna Rasmus on 16
kui Rasmus seitsmeselt korra ööseks kaotsi läks ja kõik otsisid ja muretsesid, siis paljud ütlesid, et on oma nime väärt;)