Thursday, December 17, 2009

on reede……

Poolärkvel …..
Laps hingab eestoas
kui pisike urisev koerake
riided sahisevad
kui end unes liigutab
Kallim hingab kõrval
kui auruvedur
Külg endal kuum
kui ahjusein
laps sonib eestoas
nagu multika tegelane
jutuvada katkendlik
ja arusaamatu
kallim hakkab
selle peale
unes rabelema
ja rahuneb taas
kui vaikus saab
ehmun ärkvele ja
sukeldun töösse
kuulates samal ajal
maja
öiseid hääli
mingi lõhn
ärritab mu nina
ja aevastus
lõhestab karjatusena
vaikust
keegi võpatab
ja keegi ütleb
pärast karjatust
midagi eestoast
mänguasjad klõbisevad
ja jutuvada võtab
valjemaid toone
möödub hetk
ja majas
on jälle õnnis vaikus
arvuti kahiseb
ja puhub
vahepeal õhku
siis jälle võtab
vaikseimad tuure
ööpimeduses sõidab
mingi masin
möödub majast ja
müra vaibub kaugusse
alumisel korrusel
hakkab kolisema
trumm
koliseb, koliseb…
ja siis väsib
lõpuks vaikib
mu kõht koriseb
ja lõuad tükivad laiali
töönädala viimane päev
on saanud algusse
jõuluni on vähem kui nädal
kas mul on kuhugi kiiret
või ei ole?!
Mul ei ole kiire
Sest ma ei tahagi
kuhugi jõuda
lasen minna
sel kiirel
tahan vaikselt sõuda
aga kuhu
eile avastasin
et mu elu on möödas
ma pole midagi
erilist teinud
ega kuhugi jõudnud
ja ega enam ei jõuagi
kuhugi
kuhu ma siis kiirustan?!
Ei ma ei kiirustagi
Vaatan kuidas
aeg minust möödub
kust ta tuleb
ja kuhu läheb
ma ei tea
kas ma olen löödud
või mis ma olen?!
Inimesed
Leheveergudel
Tahavad midagi tõestada
Teha kellelegi midagi ära
Panna kedagi paika
Ütelda välja ära
Aga mis on sellest
Kasu
Või kahju
pean minema kütma ahju
sest õuekülm
tükib vägisi tuppa
loen veel veidi
siis lähen
ja toidan ahju
ablast suud
ja korstna
näljaseid lõõre…
loen ja loen
ja aru ei saa
milleks see kõik
milleks need sõnad
milleks näha
nii palju vaeva
et panna kirja
nii palju mõttetuid
sõnu
kui neist tulu ei tõuse
vaid pigem kahju
lähen toidan
parem
oma ablast ahju..
kõhtu pole mõtet täita
sest ta ei oska
oma sisu kuhugi
mujale panna kui
naha alla
ja tagumiku taha
ja seda ma
üleüldse ei taha
toitsin siis ahju
tohu ja puude
ja tikkudega
tuli läks esialgu
puudest mööda
tahtes tormata
tõmbega korstna,
lõõride avarussse
aga ma võtsin tal sabast
ja surusin peale
talle kase korbalist nahka
pistes tükkhaaval
puudele alla ja
vahele ja peale
limpsas tuli siis
keelega
puid ja tohtu ja
ja mina jäin lõpuks
oma tahtmistega peale
nüüd tuli
tuli mu ahju tagasi
möllab tantsida
mühinal praksudes
ja ragistades
tõotades tuppa
soojemaid tuuli
mu lugemine
sai esialgu otsa
enne kui keegi
midagi juurde üllitab
mina aga teki alla
peitu potsan
poen
sest minu juttu
ju keegi ei loe
kuulan kuis kallim
voodis hingab
kuulan kuis
tuli mühinal kohiseb
kuulan teki all
kuni on toas
juba soe
siis jälle uusi mõtteid
ja mõttetusi loen…
on reede……
hommik vist

No comments: