Monday, February 1, 2010

Ma avastasin enda jaoks e-raamatukogu


Ja kui mahti on, muudkui loen
Järjest võtan tähestiku järjekorras
Ja loen ja loen ja loen, olgu luule või proosa
Mõned asjad on veidi ehmatavad, et need netis üleval on
Aga see on vist tänapäeva värk , et ei häbi ega au tunnet enam mõnel
Aga ma saan laenutada lugemist ilma, et ma peaks kodust välja minema
Ma ei saagi sinna linna raamatukokku, teed on kõik hangedes ja ma jääks oma ratta või ratastooliga kohe värava taha kinni
Kallim mind raamatukokku ei vii ja mulle ka raamatuid ei laenuta, ütleb et loe neid, mis sul kodus on
Aga neid olen ma juba 100 korda lugenud
Selline isu ja janu on uue ja põneva järele
Nii ma siis, kui midagi asjalikku enam teha ei jaksa, lähen raamatukokku, teen lehekülje lahti ja mõtlen ennast sinna õdusasse tuppa, mis seal e-raamatukogu avalehe pildi peal ja valin järgmise tähe
Mu kodused eriti ei tea, kunas ma tööl pean olema ja ei süvene ka sellesse teksti, mis mul ees on , niiet kui ma arvutis olen , hiilivad nad mööda tuba, arvates et teen tööd
Aga mina olen läinud hoopis raamatukokku;)
Natuke harjumatu on et raamatut kaissu ei saa võtta ja laua taga sirge seljaga istuma pean ja näppu järje vahel hoida ei saa
Aga põhiline on see, et ma oma lugemishimu rahuldatud saan ja keegi ei tea mida ma loen, vähemalt need raamatukogu mutid ei vaata mind oma ilmeliku pilguga , et näe see loeb selliseid asju…..
Kuigi jah keegi ikka võib vaadata, mida ma loen aga seda pole näha;)
Kui m vahel linna isa juures ööbin, siis võtan neid raamatuid, mis mu emake kokku elu jooksul on tassinud, hunnikute viisi kaissu, lehitsen ja nuusutan, loen mõnda juba mitu korda, vahetan neid ja panen riiulisse tagasi, et järgmine kord oma rituaali korrata
Teen õhtul enne magama minekut aseme ära nii, et padja kõrvale panen kuhja raamatuid
Siis on nii hea isaga köögis teed juua, kui tean, et voodis ootavad mind raamatud…

Seniks kuni isa juurde külla ei saa, olen aga e- kogu lugeja…
Teen lehekülje lahti , mõtlen end sinna mõnusasse tuppa ja tugitooli, aurav teetass ees ja lähen kodust ära;)
Mul oli kunagi sõber, Jüri Bärg, olgu muld talle kerge, kes tuttavate ja sõpradega kohtudes ei küsinud kunagi, kuidas sa elad vaid, mida sa loed....
Mida Sina loed?!
Minul on pooleli juba mitmendat päeva Meelis Friedenthal`i „Kuldne aeg“

6 comments:

sille said...

Minul hetkel pooleli Sofi Oksaneni "Puhastus". Olin ka vasasti suur lugeja, kahjuks viimastel aastatel ei jõua enam nii palju lugeda. Aga vähehaaval raamat-paar kuus.

joanamari said...

kuna mul on töö pärast tarvis iga päev palju lugeda
on viimasel ajal armastatud lektüüri lugemine soiku jäänud
aga tunnen, et millestki on väga puudus
nii pöördusingi oma armastatud tegevuse juurde tagasi
kas või rida või paar, aga enne uinumist peab saama natuke lugeda
reedel peaksin saama kätte ka oma sünnipäeva kingituse, Sirje Kiini "Marie Underi" , olen nii elevil ja loen päevi;)
öökapi pealse tegin juba korda, plats on juba ka ootel...;)

iiris komm said...

Lõpetasin just Epp Petrone "Minu Ameerika". Ei teagi, kuidas nüüd magama jään. See oli tõeliselt hea une lektüür. Mitte nii igav, vaid nii positiivne ja leidliku sõnakasutusega:) Filoloogi maiusroog.Sama käin ka Justini Eestimaa-raamatu kohta.

Piia Salundi said...

Nii vahva oli seda postitust leida ja tõdeda, et meie pingutused ei ole ilmaasjata, vaid kellelgi on meist tõepoolest kasu!
Eks loeme isegi pigem paberraamatuid, aga vahel on vaja sellele alternatiivi. Loodame, et meie pakutav ka edaspidi abiks ja rõõmuks on!
Paar päeva tagasi sulgesin H. Wassmo "Põgenemine Franki juurest", no tõeliselt veider raamat! Ma pean täitsa mõtlema, kas see mulle meeldis või mitte. Aga digiteerimise käigus sai loetud Kaugveri "Meie pole süüdi", see on osaliselt e-raamatukogus juba üleval. Tasapisi lisan peatükke, kuna vigade otsimine on küllaltki ajamahukas.

joanamari said...

väga tore asi see teie ee raamatukogu
kuigi on seal asju veel vähe
aga kuidas Piia mu leidis?

Anonymous said...

;)) Piia loeb ka blogisi ;))
Ja Underi koha pealt ühinen - ei hakka kiidusõnu kordama ;))