Thursday, February 25, 2010

Ma käisin kah aastapäeva vastuvõtul

Ma käisin kah aastapäeva vastuvõtul
Oma vallas
Mul oli au seal laulda, rahvamaja naiskooris
Ja mu tütreke mängis trompetit orkestris
Tore oli ikka seista lava ees ja häälitseda, kui su oma laps selja taga laval on
Püüdsin mitte väga valjult karjuda, sest mikrofon oli väga mu nina alla sattunud
Vald oli ostnud kuhja raamatuid ja sületäie roose, et tunnustada oma tublisid
Lausa alaväärsus kompleks tuli peale seal istudes ja kuulates, kui üliinimesed seal kokku oli tulnud oma auhinna järele
Sain sest kompleksist üle ja olin õnnelik, et sain lõpuks püsti tõusta pika istumise peale , andis oodata millal see raamatu kuhi laiali jagati ja igat üht hoolega paljusõnaliselt kiideti
Kuna masu aja tõttu süüa ega juua ei pakutud, oli üritus peale aktust läbi ja rahvas jooksis laiali
Mina mõtsin et kohvik oleks võinud seks korraks ikka lahti olla, minagi võtsin kohviraha ilma asjata kaasa
Sain sest rahast kenasti lahti, sest mu nimekaimust koorikaaslasel on 35 kana
Ja ta tõi mulle taas karbi täie mune
Ta käibki kooris laulmas alati seljakotiga, et kaaslastele mune piima ja kohupiima sümboolse tasu eest jagada
Üks ütlemata töökas tubli ja tore naine
Sõidab iga ilma ja aastaajaga kilomeetreid maha, et tulla rahva majja teistega laulma tantsima
Endal pikad rasked tööpäevad ja kodus loomad
Koju jõudes lõime värskelt saadud munad kõik pannile ja saime hea pidupäeva prae
Olin sest üritusest nii väsinud, et magasin mitu tundi
Ärgates avastasin, et on aeg end teleka ette seada presidendi vastuvõttu vaatama
Võtsin ka lahti kommentaariumi, kus peitsin erilisi vingujaid ja ropendajaid
No inimesed pole kunagi ka millegagi rahul
Minule meeldis see vastuvõtt:

minule meeldis,
et kallite lillede asemel oli seina peal salat
minule meeldis, et nii palju oli rahval seljas rahvariiet
minule meeldis, et laval olid ägedad mõnusad lõvid
minule meeldis,
et rahvas kutsuti kohe kenasti kaetud lauda ja keegi nende kaussi ja klaasi kaameraga ei sihtinud
minule meeldis,
presidendipaari riietus, presidendi kõne ja nende kena tants
minule meeldis,
et kutsutute seas oli minu lapse klassijuhataja ja eesti keele õpetaja
minule meeldis,
et mu lemmiknäitleja ja peresõbra Hertaga juttu aeti
minule meeldis,
mis ta südamest ütles
Uurisin veel netilehest pildigaleriid ja olin meeldivalt üllatunud-
iga aasta on mõnitatud ja pildistatud üht tubli kirjanikku ja ta kena abikaasat
See aasta tema kaasat otseselt pildil ei ole , ta kaunid juuksed vaid paistavad kaasa selja tagant
Olen ka korpulentne ja jube oleks, kui keegi mu rasvavolte siis üles pildistaks, rahvale näitaks ja neid siis igaüks kritiseeriks
Seekord see nõmedus on ära jäänud.
Ilus sünnipäev oli?!
Kuidas Sinul läks?

4 comments:

Anonymous said...

Mulle ka meeldisid kõik needsamad asjad. Salat, presidendiproua kleit ning balalaikamängija andsid asjale toredat krefti! Pold nagu midagi kritiseerida, eelmised vastuvõtud ehk ei sisaldanud niipalju värvikaid detaile:D
kui muud shoud mind eriti ei huvita, siis Presidendi vastuvõttu piilun iga aasta.
Kaaren.

joanamari said...

tänan kommenteerimast
tore et keegi ka loeb mu blogi
mõtlesin et mind on unustatud;)

taevamanna said...

noo mina loen ikka su blogi, nii nädalaste-paariste vahedega! tihemini ei jaksa - ühendus on nii aeglane, et teen ainult hädatarvilised asjad ära, sest kui kauemaks jään, läheb tuju halvaks ja seda pole ju vaja! :)
aga siis mõtlen jälle, et mida sa seal mõtled ja teed ja loodan mõttes, et sul on kõik korras ja tulen ja loengi! ;)

joanamari said...

tänan kommenteerimast
aga kes on selle taevamanna nime taga?