Friday, February 5, 2010

Armsad sõbrad ja sugulased , kes Te loete mu päevikut!!!





Kas Te olete lugenud seda Sirje Kiini Marie Underit ja kui olete, mis Teie arvate sest raamatust, kas olete minuga päri või vaidlete vastu?!

Ma lubasin enne mitte blogi kirjutada, kui raamat läbi on, aga ma ei saa olla mitte jagamata oma tundeid ja mõtteid mis tekkisid raamatut lugedes
Olen siis tükk aega olnud Marie Underi ajas tänu Sirje Kiini monograafiale Marie Underist
See on kõik ses raamatus nii huvitav ja samas nii inimlik
Mulle meeldib, ses teoses see ausus ja lihtsus, kuidas kõik kirja pandud, et pole midagi kiivalt varjatud ega ilustatud, aga samas on kõik nii lihtne ja inimlik, nüüd ma tean, milline luuletus on või võis olla kellestki või millestki inspireeritud, kuidas kujunes välja luuletaja tee, ta elu, ta hing…
Ajakirjandus süüdistas Sirje Kiini kuulsa luuletaja elu labastamises ja liigses intiimsuste rahva ette tirimistes, ma ei ütleks nii, et see õige oleks
Eks igaüks loeb välja vastavalt oma rikutuse tasemele?!
Kes kunagi pole armastanud ja kirge tundud ja vigu teinud, see polegi elanud?!
Nii saamegi teada sest raamatust, et luuletaja on samasugune inimene, kui kõik teised ja vaata veel enamatki, et julges täiel rinnal elada ja seda kõike ka kirja panna, muidu meil ei oleks nii kauneid ridu päranduseks jäetud ja me ei teaks kuidas kujunes välja kirjanik, milline oli tolle aegne kirjanduselu
See raamat on korralik ja ulatuslik kirjanduslik uurimus teos, loogiliselt ja ladusalt kokku pandud, hea lugeda ning jälgida Marie Underi ja ta kaasaegsete käekäiku, kirjanduslikku ja poliitilist tegevust, kenasti illustreeritud fotode , dokumendi ja käsikirja näidistega
Mõni üksik lõiguke Adsoni päevikust Adsoni ja Underi intiimelu puudutavate sisse kannetega on ses uurimuses ära toodud, näitamaks kui põhjalik arhiivipidaja Adson oli, aga seda väikest lõiku esile tooma ja rõhutama hakata ning Sirje Kiini tööd halvustada, on minu meelest piiratud ja labane käitumine?!
Teos on väga hästi koostatud ja samas ka väga mahukas, pea 900 lehekülge ja kui sealt lugeda vaid välja selliseid asju, ütleks et selline lugeja on ise madal ja labane?!


Sirje Kiin on samm sammult lugeja ette toonud Marie Underi elu ja kujunemise ja tegevuse nii haaravalt, et unustad end lugema, kaod justkui sinna aega ja kui ei jaksa enam lugeda, näen veel unes loetud seiku ja luuleridu
Puhkan veidi ja asun õhinal jälle reisile
Reisile tänu Sirjele, Marie Underi aega...

3 comments:

iiris komm said...

See on vahva, et keegi jagab raamatu kohta kommentaare. Peab lugemiskavva võtma... Aga enne puhkust vist ei jõua. Tänan ja head huvitava reisi jätku!

joanamari said...

tänan iiris komm kommenteerimast
arvasin, et keegi enam mu blogi ei loe ega võta sõna:(
et olen ära unustatud;)

Sirje Kiin said...

Tänan lugemast ja kirjutamast, tänan kaitsmast põhimõtet, et kirjaniku eluloo tundmine aitab mõista tema loomingut.
Ilma autorita - elava inimeseta - on mistahes tekst minu meelest surnud tekst.
Sõbrapäeva tervitustega
Sirje Kiin
Underi-raamatu autor