Monday, January 26, 2009

Eesti naine on nutikas

Nii ütles üks mu tuttav psühholoog
See, et ma lahendasin oma talviste riiete probleemi, oli vahva
Sain ühe riietuseseme asemele kolm
Kui pole nii külm, saan käia ka vabalt vaid oma eksklusiivse karakulvestiga,mille ma mingist kellegi poolt ära visatud kasukast tegin, pannes vesti alla vaid kampsuni, kui on soe panen õhukese kleidi peale lihtsalt oma sineli ja kui on väga külm, panen kampsuni, mantli ja vesti ; kõik üksteise peale
Olin mures, et mu laselapseke tükkis mulle öösel ja päeval mu voodisse, leidsin et see on rumal harjumus ja ebahügieeniline, pisikesel lapsel magada kahe haige vanainimesega ühes voodis, räägitagu mis tahes, et laps vajab lähedust jne
Laps võib muidugi seda vajada, aga sellest tal päeval puudus igatahes ei ole, terve pere nunnutab teda: kallistab ja sületab, aga kui sul on iga öö voodi asemel kisav ja põtkiv madrats, on juba liig, sest vähemalt öösel pean ma rahu saama, muidu saab mul toss otsa ja hoidke oma piip ja prillid siis...
Ei seda ma enam ei karda, et ta ära magan,poiss on juba suur ja tugev 2 aastane mehemürakas, aga kui ta on serva peal, siis olen krampis, et laps võib maha kukkuda ja kui ta on mehe ja minu vahel, tõukab ta mind voodist hoopis välja, oma väikeste kõnklitega tõugeldes ning minu peale kisades, kui vastu hakkan ja hakka siis keset ööd endale uut aset otsima.
Hälli ma ju ei mahu enam ammu ja kui tütar on kodus, pole ka tema voodis ruumi ning diivani peale alumisele korrusele kolimine rikub hoopis une ära-
Peaksin siis lonkama unise peaga alumisele korrusele, tuba hakkama ümber tõstma: nurgadiivani moodulitega legotama, söögilauda kuhugi lohistama, pesu otsima kappidest jne
Siis on uni täiesti ära ja sel juhul, kui mind on järjekordselt voodikohata jäetud, olen lihtsalt tööle arvuti taha asunud.
Tänu lapse kapriisidele ongi minust öine töötaja saanud, kes valves olevaid ajakirjanikke keset ööd "tülitab"
No üks öö nädalas unetult, no äärmisel juhul kaks unetut ööd on väljakannatatav, aga igal öösel niimoodi mööda maja rännata, see on täiesti talumatu
Nagu ikka öeldakse, et kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem.
Ühel päeval puges me lapsuke pesukorvi ja pikutas seal mõnuga, haarasin kohe mõttest kinni, lohistasin selle korvi oma voodi kõrvale ja pakkusin lapsele sinna raamatuid vaadata, ise ka ajakirja või raamatut voodis kätte võttes.
Nüüd siis ongi õhtuti meil rituaal peale unejuttu ja laulu raadiost, pugeda igaüks oma "pessa" raamatuga ja sinna ka lapsuke rahulikult uinub.
Ei taha ära kiita, aga ei mingit kisa ega sundimist.
Pesukorvi asendasime tütrega kummuti sahtli vastu, sest korv jäi veidi lühikeseks ja kui lapsel keset ööd jalasirutamise isu tuli, lõi ta vastu serva jalad ära ja kukkus jälle kisama.
Nii saigi lapsele „voodike“, kuhu ta ka ise rõõmuga poeb
Hommikul ärgates ka kohe välja ei roni, vaid „loeb“ tükk aega oma „lapseraamatuid“, enne kui mulle prille ja tere kätt pakkuma hakkab.
Kuna olen täna õhtuses vahetuses, magasin täna öösel kohe mõnuga
Korra poisipõnn ikka proovis öö jooksul mulle kaissu pugeda, aga libistasin ta sujuvalt oma pessa tagasi ja katsin soojalt kinni, kus ta tossas mõnusalt hommikuni
Eesti naine on nutikas!?

5 comments:

kukupai said...

Nutikas peabki ju olema, muidu ei tule sest elust siin midagi välja.
Ajalugu on näidanud, et naised siin Eestimaal elu püsti on hoidnudki. Kahju ainult, et hulk vanaemade tarkusi ja oskusi ära hakkab ununema...

joanamari said...

muide see kummutisahtlis magamise idee tuli mu hea sõbra vanaemalt keda ma iial nänud pole
ta käkkis oma lapselast esimese eesti ajal kummutisahtlisse
kui keegi külla tuli, siis tõugati laps koos sahtliga koomale ja kui ära läks tõmmati jälle sahtel lahti
laps oli vallaslaps ja sellel ajal oli see suuresti häbiasi
lapseke kasvaski seal sahtlis kuni ta lapsendati ta lihase isa poolt
see on põnev lugu ja samas traagiline
sellest lapsest sirgus imeline inimene, mu ema parim sõranna ja mullegi kallis inimene

Anonymous said...

Marju. Sa oled önneseen et sul neid päkapikke ikka jagub oma voodi veerde tossama. Minu 9aastane näitab juba suure inimese omadusi ja siis on vahva kui ta vahel juhtumisi jälle laps on. Näiteks kui mängib salapolitseinikku nagu eile. Kaua ta ju enam neid lapsemänge ei mängi. Siin Soomes elab mul yle tee yks lastetu venelanna kellega bussipeatuses lobisen. Hirmsasti talle lapsed meeldivad ja ometi tal neid pole. Jalutab koera. Lapsed on suur önnistus.
Renna

Anonymous said...

kaaren: lapsed ju kasvavad ning l2hevad sinust yha kaugemale. ka magama. minu elu keerukeste t6ttu aga 3s laps, tytar, kes saab kevadel 4, magab siiani minu k6rval. n2rvid. Aga kyll ta ka kasvab:) J6udu Sulle ning p2ikest hinge!
ps. minu esimene laps oli ka vallaslaps. korteriolude t6ttu magas ta kyll tugitoolis, kyll kummutisahtlis. pakun humoorikalt: kummut on tugeva v2ega m88bliese, mis annab temas magavale lapsukesele m6ne erilise v6ime...

joanamari said...

tänan heade sõnade eest, mu head sõbrad!