Sunday, July 19, 2009

Olen võtnud vahepeal tõelise puhkuse!!!!

Isegi netipuhkuse
Olen Viljandimaal ja pole netti saanud mitu päeva
Ja see ongi hea
Kodus esimene asi hommikul on arvuti lahti ja postkasti vaatama
Mis sa sest tühjast postkastist ikka vahid ;)
Nüüd oli vähemalt mõni kirigi, kui mõned päevad vahet oli
Lubasin oma pesamunale sünnipäevaks, et lähme kõik koos rock rambile
Nii me siis tegime
Ostsin oma viimasest rahanatukesest festivali piletid ja bussipiletid
Miks ma nii hirmsasti siia tükkisin, oli üks põhjus ka see, et mu armas sõbrake, kellega kokku saamist olen igatsenud juba sada aastat, omab kodumaja Viljandis
Ja eelinfo oli selline, et tema ka on kodumail samal ajal, kui see rock ramp toimub
Võtsin siis oma lapsed ja kotid ja telgid ja matid ja magamiskotid kaasa ja bussi peale
Lapselapsed ja mehe ja ühe tütre jätsin muidugi koju, kaks ei tahtnud tulla ja teised on pikal reisil vaevaks endale ja teistele
Mehe raasuke oli veel pool päeva lapsekestega omapead, kui helistasin ja uurisin kuda nad seal kodus kulgevad, pahast ja tüdinud häält ma sealt telefonist ei kuulnud ;)
Kohale jõudes selgus kurb tõsiasi, et sõber on ikka Soome maal ja üldse täpselt ei tea millal saabub, aga folgiks lubas ikka jõuda
Sõbranna õekene ja ta abikaasa võtsid meid lahkelt vastu, olid meiega sõbralikud ja nii me siis telklaagri nende kenas aias üles lõime.
Festivali esimese päeva kontserdid oli mõned minu kõrvadele veidi räiged, aga muusikud solistide selja taga olid tasemel
Püüdsin siis vaadata ja kuulata mida nad solisti rabelemise ja kisa taga tegid
Millised olid nende kitarri käigud ja trummisoolod jne, nii sain ka mina kontserte päris nautida
Aga öösel hakkas pihta hiina piin
Kõige pealt oli telki saamisega probleem, mul lähevad põlved kõveraks küll , aga teatud piirides
Kodus ma reeglina põrandal ei rooma, kui midagi maha kukub, siis pühin selle harjaga kokku või õngitsen ahjuroobi või näpitsatega või kutsun kedagi appi
Nüüd pidi sinna maha ju magama minema L
Viskusin telki ja hakkasin seal siis end sisse seadma
Patja me muidugi keegi kaasa ei võtnud ja seda avastades, käperdasin mööda telki ringi, otsides miskit pea alla, toppisin mingeid riideid endale pea alla, see puudujääk sai nagu asendatud, uinumist segas veel ka asjaolu, et telgis jube külm oli
Sikutasin selga paksud dressid, tirisin jalga villased sokid, kerisin end tihedalt magamiskotti, kiskusin põlved nii kõverasse kui mu suur kõht seda lubab, aga sooja ikka ei saanud
Mingid tunnid ma ka tukkusin või magasin, aga kella 4 ajal hakkas nii külm, et kõik mu kunsthambad ka plagisesid
Ronisin siis tagurpidi neljakäpakil telgist välja, sain end ka kuidagi tooli najal püsti üles ja kuna meil oli luba kasutada ka sauna , meenus mulle, et selle eesruumis on üks diivan
Kuna käpuli ma enam laskuda ei tahtnud, sest püsti saamine üksi oli suur ettevõtmine, sikutasin oma magamiskoti ühte otsa pidi telgist välja ja asutasin end sauna poole
Seal sain ka sooja alles tüki aja pärast, kui olin mõnusasti uinunud, ütles üles üks laud mu külje all, kukkusin kolinal diivani sügavustesse ja uni oli jälle häiritud
Nihutasin oma suurt tagumikku kusagile nii, et ta enam ei kukuks auku ega ripuks sügaviku kohal ja sain veel veidi tukkuda
Hiljem urgitsesin selle õnnetu laua, mis lahti oli löönud, oma koha peale tagasi, aga magada sain lõppkokku võttes väga napilt
Kui seda diivanit siis kobistasin kenasti samasse olukorda tagasi nagu ta oli enne minu sinna heitmist, avastasin et see ongi üks hästi vana diivan, mis igalt poolt tappidest lahti ja serva peale natukeseks istumiseks sobib, aga kui sinna räntsatab üks suur keha nagu minul on, siis oli õnn, et ma üldse end ühel hetkel põrandalt ei leidnud, diivani rusude keskel;)
Uni täielikult läinud, tatsasin telkide juurde tagasi, laste telgi ülemine osa paistis sisse vaadates veidi läbi ja mulle tundus, et seal on vaid kolm pead, aga peaks koos mu laste ja tema sõbrannaga olema 4
Kuna mu esiklaps meiega õhtul koos magama ei tulnud ja meist maha ööklubisse jäi, arvasin, et ta polegi veel tagasi
Tatsasin siis enne kella kümmet teise aia otsa, et mitte magajaid oma jutuga segada ja hakkasin helistama oma täiskasvanud tütrekesele, kanaema nagu ma olen, et küsida kas kõik korras on
Oh sa jutt, laste telgis hakkas miski mulisema koleda häälega, see ju mu lapse telefon
Panin ruttu oma telefoni kinni ja läksin uuesti päid lugema
Kui ma siis küünitasin neid lapsi uuesti üle lugema, avastasin et on hoopis 4 pead
Eelmisel korral jäi siis üks pea kahe silma vahele ;)
Mul oli üldse meelest ära läinud, et mu astmaatikust poeg magabki tavalistelt tekk üle pea ja jalad paljad
Kui ma siis seal piilusin, ega ma väga nuhkida ja vahtida ka ju tahtnud, lapsed peaaegu kõik ju täiskasvanud ja tobe oleks neile siis teki alla veel piiluda, aga ma ju PIDIN teadma, kas nad kõik kenasti alles on, piiksus mu esiklaps ennast sirutades armsa häälega, et emmekene me tudime veel
No tudige, tudige, mõtlesin mina, peaasi et te elus ja terved olete
Võtsin siis oma kodinad kokku ja vaatasin, et mul taskus mõned eesti kroonid veel ja siirdusin poe otsingutele
Kanaema kombel vaja ju tibukestele miskit söögipoolist orgunnida
Koperdasin ratastooliga tänavale ja hakkasin ringi ketrama
Ühe kena eramaja trepil seisis üks mees käed puusas
Vurasin tema väravasse ja küsisin kus lähim toidupood võiks olla
Ütles, et “Uueveske” pood on, aga mina naeratasin ja vastasin, et ilus nimi sel poel küll, aga selle asukohta oleks mulle tarvis, sest tulin külla ja kõik magavad, aga süüa tahaks;)
Ta siis juhatas, et sõida sinna ja sinna ja siis juba näed
No ma siis punnitasin end üle kivide ja kändude sinna ja sinna, ise Viljandi imelisi eramaju imetledes
Üks memmeke pühkis toa harjaga tänavat ja ma tema käest siis küsisin üle, et kust ma toidupoe võiks leida
Tema siis vaatas mind ja tänavat ja jälle mind ja tänavat ja kukkus ahhetama, et pood on küll selle põõsa taga, aga üksi ma küll sinna ei saa, et kõnniteed ja sõiduteedki na konarlikud ja jubedad
Ütlesin, et küll ma saan , et kui edaspidi ei vea, vean end tagurpidi, mul aega küll pusida
Tema aga viskas oma luua kus seda ja teist ja tormas mulle appi
Upitas mind poe trepist üles, avas mulle kõik uksed, aitas mind tooli tagasi ja ütles, et nüüd istugu ma ja sõitku ja vaadaku rahulikult mis vaja on, et välja tulles palugu ma kedagi appi ja tormas koju tagasi toa susside välkudes, vaevalt jõudsin teda veel tagantjärgi hüüdes tänada
Ma siis vaatasin poes ringi, kui luba kätte anti ;)
Pisikest eelarvet silmas pidades, tiirutasin hulka aega mööda poodi ringi riiulite vahel tiirutades, mõnesse vahesse olid ette kastid ja kärud pandud, sinna pidi teisest otsast vahele pugema, alla hinnatud küpsised, näksid olid vähe alla hinnatud ja osa toitu oli aegunud juba 5 päeva tagasi
Virisema ma ei hakanud, võtsin kartulipudrupulbrit, aegunud leiba, säästu saia võirasva segu ja säästuviinereid
Vurasin tagasi ja kui kohale jõudsin oli pesamuna juba ärganud
Soperdasin talle ühe pudruolluse kokku, kuuma vee sisse pudruhelbeid segades, soojendasin kuumas vees hoides viinereid ja soovitasin teha endale võileiba, et kõht paremini täis saaks ja päeva paremini vastu pidada saab
Ta sõi, jõi ja tormas linna peale, oma sõpru otsima
Kui olin nõud pesnud, mööda aeda mitu ringi tatsunud, Soome ja Pärnuga telefoniga ühenduses olnud, ärkasid riburadapidi ka teised lapsed, söötsin ka nendel kõhud täis ja siirdusime linna peale
Mina toolis ja vanem poeg tõukamas, nii sai päris jõudsalt
Teistel oli ehk natu raske minu suurt ihu vedida, aga mul oli äge istuda, kui kuninganna troonil, kui tulid tänava augud ja muhud ja lohud ja kõrval sügavad orud, tahtsin silmi kinni panna ja karjusin peenikese või ma ei tea, mis häälega
Lastel oli naljakas, aga mul ei olnud, kui hirm oli ;)
Viljandi bussijaamas istusime ja jõime kohvi ja mõtlesime, mis meist edasi saab
Äkki tuli mulle meelde, et mul on üks hea tuttav Viljandi lähedal pastor, helistasin ja tal oli hirmus meel, et ta üles otsisin
Ilmus kohe välja ja käisime siis tema kirikut vaatamas, kuulasin kiriku ajalugu ja õpetaja oreli mängu
Pärast olin veel mõnel kontserdil ja õhtuks läksin viljandi lähedale pastoraati ööbima, et ei peaks enam öösel ringi hulkuma ja paremat aset otsima
Mulle tehti kaltsupoe kastide vahele välivoodile ase, millel uni oli ime hea
Hommikul sain olla omaette, kuulata vaikust ja lugeda raamatut
Nüüd lobiseb kirikukantseleis üks memmeke oma elust, et teha aega parajaks enne kirikut

Ja ma ei saagi enam aru, mis ma siia kirjutan;)
Loodan, et saite sotti sellest kuidas ma puhkan;)

No comments: