Tuesday, August 25, 2009

Kas teil on testament tehtud?

Kas te lähedased teavad, mis saab teie kehaga, mis sellega tuleb teha, kui te olete lahkunud oma kehast?!
Või teid tuhastatakse pärast surma ära lihtsalt, siis hoitakse 2 aastat kusagil urniga riiulis, siis aetakse auku kui koera ilma Jumala sõnata?!
Minu ühe sugulasega juhtus nii
Ta oli teinud oma elus palju valesid otsuseid, aga..
Ükskõik kes me ka olnud pole, on meil õigus viimsele sängitusele austusega?!
Hea, et minu käest küsiti luba, et kas ma luban teda matta oma ema ja vanaema vahele, et ehk tahan ma hoida seda kohta endale?!
Ei ma ei taha seda kohta endale
Aga ..
Ma olen kurb, solvunud ja tige
Meil oli kokku lepitud, et me lähme matame ta kõik koos maha, et võtan kaasa kirikuõpetaja, et me istume koos ja meenutame koos oma sugulast, süütame küünla laulame…
3 meest läksid ja ajasid lihtsalt nagu koera ta auku
Ma ei saa aru kuidas nii saab käituda oma tädi, elukaaslase ja isa naisega
Isegi poega ei kutsutud kaasa
Neil oli kiire
Selliste asjadega ei saa olla kiire!!!?
Kui ta 2 aastat seisis riiulis, siis oleks võinud seista ju veel, et matta inimene maha inimese moodi?!
Või olen mina jälle ülitundlik ja tähtsustan asju üle?!

3 comments:

Dr. Zoidberg said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Mõhh, ma ytlen. Need inimesed pole väärt olema inimese nimelised, kes ei austa inimese põhilisi õigusi, sh kommet saada viisakalt maetud. Meie maal on nimelt matuste pidamise komme aastasadu vana, ei tea miks need kõvamehed selle siis ära unustasid?!
Trv Kaaren

joanamari said...

Mul on olnud aega mõelda ja olen maha rahunenud
Need read olid siin kirjutatud esimese emotsiooni ajel
Nüüd mõtlen, et ehk ongi me matusetraditsioonid liiga vanad ja liiga…
Muidugi on hea et need traditsioonid on ja neist k a reeglina kinni peetakse
Mujal maailmas on need ammu kadunud ja sealsed psühholoogid ütlevad, et meil ei kulu seega nii paju raha hiljem inimeste nõustamiseks ja ravimiseks
Need mehed olid selle naise semud sõbrad, tuttavad ja mitte väga emotsionaalselt lähedased
Me minu isaga arutasime, et kunagi oli tädi alkoholi aurude all olles lahminud, et ei mingit pappi või pastorit ta oma hauale ei taha
Võib-olla õepoeg nii talitaski, et täita lahkunu viimset soovi
Tänapäeva muutuvas maailmas võib olla ongi kombeks minna teha see asi vaikselt ja kärata ära
Võib-olla on need Tallinna kombed;)
Me ei saa muuta teisi ja sundida peale oma isiklikke arusaamu ja õige ja vale tunnetust
Leppisime sõpradega kokku, et klapime bensiiniraha, võtame kaasa lilled ja lauluraamatud ja võib-olla isegi pilli
Peame väikese mälestusteenistuse, palve
Meenutame kadunuid hea sõnaga , kõiki kes seal perekonna matuseplatsil on, palume mõttes andeks enda ja nende eest
Ma arvan, et siis saavad kõik hinged taas rahu, nii minu kui kadunute omad
Ta on ikkagi maetud surnuaeda , mitte kuhugi suvalisse kohta, puhkab nüüd oma vanemate, õekese ja oma pisitütre kõrval
Mõtlesin, et olen nagu mingi kinnistunud vaadetega vanainimene, kes kõige uue suhtes järeleandmatu ja paindumatu on
Las nemad tegid nagu nemad õigeks pidasid ja mina teen nii nagu mina õigeks pean
Mina pole kellegi hukkamõistja , kui nüüd teen testamendi kohe ruttu ära
Iga asi on millekski hea;)
Minu hea ja tark arst ütleb ikka, et on hea kui võrdlusvõimalust on, saab sellega kaasnevalt ennast muuta