Friday, June 17, 2011

Neljapäev

Miski äratas mind enne koitu
Ajasin end üles ja siis alla;)
Õhtul oli palju asju, mis tahtsin ära teha , tegemata jäänud, sest väsimus oli mind äkitsi jalust niitnud
Kleit selga, põll ette ja tegutsema
Olen Igatsenud ammu oma tsaariaegse vanaema veimevaka riidekirstu koju, oma tsaariaegsesse majja tuua ja nüüd siis pidigi see toimuma
Meespere muudkui põtkis vastu mu plaanidele, aga naiste tahtmine tükkis ikka lõpuks peale jääma
Mossitad, mis sa mossitad, aga mina sain oma tahtmise
Kolisin nurga, kuhu see kast saama pidi tühjaks, koristasin laua, pesin õhtused nõud
Ja siis kires kukk
Valmistasin hommikusöögi, katsin laua, pakkisin pikniku asjad, sest sel päeval pidi tulema pidu
Mu esiklapse magistrikraadi tähistamine natu suuremalt
Kuna va krabisev tükib kuu lõpuks haihtuma ja planeerija tüdruk mulle valmis ka ei ostnud ega küpsetanud midagi ,tuli kombineerija tüdruk appi võtta
Õnneks oli mul muffinipulbrit ja soja kuubikuid ja aed täis rohelist …
Eelmisel päeval olin ühe paki muffineid ‚ära küpsetanud ja kui öösel koristamiseks läks tuli teine pakk ka sahtlist välja
Ahi huugama, soja kuubikud pannile, muffinid ahju..
Hommikuks , kui teised ärkasid, oli laud kaetud, pakid auto peal , värav lahti
Söötsin pere ja asusime teele
Sõitsime Jõgevamaale, taluõuel vaatas meile vastu rinnuni rohi, millest uljad mehed läbi sõitsid
Paljudest rüüstamistest räsitud suvekodu enam erilisi emotsioone ei tekitanud, laadisime kauba peale ja tagurpidi tagasi
Tütreraas veel siblis õuel ohakate keskel lilli kaasa
Käisime kalmistul, jätsime sinna mõned õied , ülejäänud olid mõeldud värskele magistrile;)
Linnas einestasime ja jalutasime peahoone suunas
Seal tundus pool eesti rahvast kokku jooksnud olevat, istusime aktuse aja kohvikus
Kui aktus lõppes, korjasime oma lapsed ja lapselapsed ja vanad kokku ja seadsime sammud sõprade õuele, pidutsema
Kuna minu valmistatud suupisted na nadid ja vähesed olid, suunduti poodi
Vanaema ei suutnud oodata vaid läks ära koju
Siis aga õige pidu algas , lapsed siblisid ümber laua, vanad püüdsid nende klaase limonaadiga tabada
Igaüks krabas endale midagi söödavat suhu loopida , kes kahvli kes orgi kes lusikaga
Läks lahti mõnus rõõmus sumin ja tegutsemine
Kui seltskonda imbus purjus korstnapühkija ja enamus külalisi lahkunud oli, ladusin mina tütre raasuga nõud masinasse ja jäägid minema
Tühja laua taha enam keegi jääda ei tahtnud ja varsti oligi meil auto järel , pakid peal ja võis kodu poole end sõidutada
Mina langesin isa juures üsna kohe unehõlma, tütar oma pojaga reisisid kolaga kodulinna
Tütre pinginaaber oli lahkeks taksoks ja olen talle väga tänulik, muidu ma polekski ehk endale armsaid mälestusesemeid kätte saanud
Tema tuli kohale , haaras käepidemest ja asi sai aetud
Sõbranna ikka hurjutas , et ärgu ma lasku end surnuks rääkida, et pole neid asju vaja ja ruumi pole jne
Pärast kahetsed, et perereliikviad ripakile jätsid
Tõin ära
Kodus vaja siis neid veidi tuunida ja elule uuesti aidata
Kes soovitab seenevastast segu kasti valada, kes suitsetada kadakaid , kes määrida tõrvaõliga
Kuulan kõikide nõud ära ja valin endale kõige sobivama poti;)
Elu on ütlemata põnev ja mõnus ikka;)

No comments: