Sunday, June 5, 2011

Olen nii muljetest tulvil,


et olen kell kolm kopikatega juba jalul
Nägin veel unes eilse päeva jätku;)
Kohtusin vanade tuttavatega, kuulasin ja tegin ise oma hääleraasukesega muusikat
Eile oli Võru praostkonna laulupäev Räpinas
Asutasin end juba 11 ajal minekule lootes käia kirikus ja armulaual, aga sai vist hästi, et jäin koju tuterdama, muidu oleks päev liialt pikaks läinud
Hommik algas nagu ikka meie peres pühapäev, pannkookidega
Küpsetasin neid lauale suure torni ja asusin end riietama
Kui olin juba miskit veidi selga saanud ja näo pähe maalinud, mõtsin et viin kitse karjamaale
Ta nii tahtis minu nägu nuusutada ja tõmbas keelega lipsti üle mu meigi;)
Nägu uuesti pessu ja otsast pihta
Lõpuks sain kodused üles äratatud, sõnad peale loetud ja ise end kiriku poole teele seatud
Teenistus oli läbi saanud ja seati kiriku ümber laudu, toole, loterii värki
Kuna ma vist näen oma karguga väga saamatu välja, ei lubatud mind kuhugi midagi appi tegema. Vestlesin, jalutasin ja oligi aeg sammud seada lauluproovi
Alul arvati, et ühendkoorid rivistuvad pool rahvast ühele poole kirikut ja pool teisele poole, kuid lõpuks olime ikka kõik ühel rõdul ja dirigendid üle kiriku meie vastas
See oli ikka võimas, kui kirikutäis lauluinimesi suud lahti tegid ja helisid esile kutsusid ja minukene ka nende keskel oma häälekest proovida sai
Kirik helises, kumises ja kaikus...
Laulud mitu mitu korda läbi proovitud, asusime kiriku õuele einestama, kus töökas toimkond meile suppi, kringlit, kohvi, vett ja küpsist serveerinud oli
Kohtusin oma armsate sõprade-tuttavatega, jutlesime ja einestasime koos
Saabusid puhkpilliorkestrid proovi ja minu tütreraas nende seas
No nii uhke tunne oli kuulata- vaadata, kuidas mu lapsuke imekenasti musitseeris
Tütar oli enne kirikusse tulekut kodust oma lapse kirikusse kaasa haaranud ja mina olin veidi häiritud, et tormas seal kahe teise lapsega ringi ja kärastses, mõtsin et ehk on ikka parem, kui ta kodus on ega torma kirikus kisades ringi kui kontsert algab
Viisin lapse koju, lugesin kodusolijatele taaskord sõnad peale ja tormasin kirikusse tagasi

Kirik oli täitunud imeliste esinemiskostüümide ja rahvariietes inimestega
Seadsime sammud ausamba juurde, kust alustasime minirongkäiku kirikusse kontserdile
Kiriku ümber ja tee äärde oli kogunenud päris hulga rahvast kaasa elama me päevale
Esimesed muusikapalad esitati vaiksele kirikule, mõtsin miks ometi aplausi ei tule
Kui kavas muudatus tekkis ja ühe kollektiivi asemel preester ja pastor esinesid, läks õhkkond vabamaks

Iga pala sai pärast Jaani- Urmase esinemist teenitud aplausi
Oi seda esinemisärevust, saginat ja manööverdamist, ronimist treppidest üles ja alla
Kõrva paitas, hinge ülendas pateetiline, ülev muusika
Kaunid hääled ja pillihelid kumisesid kirikuvõlvide all võimsalt
Laulsin suust ja südamest kaasa, niiet pärast lauluproovi oli tunne, et kontserdiks on mu hääleke otsas, aga ei juhtunud nii
Kui suu rääkimiseks avasin, krõbises midagi mu häälepaeltes
Kontserdi ajal ikka mingi hääl minust väljus, ma muidugi ei tea, mis kvaliteediga see oli;)
Minu armas sõber kohaliku kooli muusik pidas eile oma sündimise päeva ja lubas ka kontserdile tulla meid kuulama
Käisin pilguga igal vabal hetkel üle publiku aga ei leidnud teda
Oli haaranud kodus käies kaasa keraamilise kaanega kausi talle kingituseks , mille ise muidugi keraamika töötoas valmistanud olin
Ma juba aastaid kingitusi reeglina poest enam ei osta, kõik nad on nüüd mu käte alt tulnud
Kui kirikusse sisse trügisin, läbi paaniliselt lahkuva rahva, viimase orelipala ajal, tuligi mu sõber uksel vastu
Oli ikka olnud kirkus kontserdil, aga minukene suure hulga rahva seas teda märkama ei pääsend
Tuttava armsa organisti juurest, kelle juures oli hoiul mu kingitus, haarasin kingi koti ja tormasin ka õuele
Sõber tegi ettepaneku minna mu aia taha pubisse
Istusime, einestasime, jutlesime ja siis helises telefon
Pastoriproua, kellega päev otsa koos olime musitseerinud- tema dirigendi puldis ja mina tema vastas, kooride hulgas, teatas mulle, et ta maadleb mu kitsega, kes on ta garaažis ja palus kedagi appi saata
Esimesel hetkel ei jõudnud mu teadvusse mis kits ja ja miks pastoriproua;)
Kitsepoiss oli enda lahti tõmmanud ja pastoriõuele patseerima läinud
Helistasin ruttu pojale ja tormasin ka välja asja uurima
Lahtise kitse taltsutamine oli ikka tükk tegu
Kutsusin abikaasa appi, tema laiutab käsi, et mida;)
Mu muusikust sõber naeris, et mida ikka, püksirihm maha ja kitsele kaela
Mees nii tegigi ja talutas kitsepoisi õuele
Mina tormasin siis tuppa uut kaelarihma leiutama, leidsin hulga rihmade-paelade hulgast enamvähem sobiva, mehed tuunisid ketti ja saigi kitsepoiss kinni jälle ja õuele ööbima
Olin meeleolukast päevast nii erutatud ja see kitsejama oli veel tõeline kriips alla ägedale päevale, nii et tükk aega veel ei saanud magama heita, kuigi olin justkui üleväsinud
Hammas kah oli ülespaistetanud mu põses ja segas olemist, kontserdi ajal ikka mõtsin, et ei tea mis ta mu põses punnitab
Eks pea jälle hambaarsti külastama

Tänan kordaläinud ürituse korraldajaid, kaasalööjaid ja kuulajaid!
Selliseid põnevaid päevi peab ikka olema me hallis argipäevas, nii on mõnusam edasi rühkida
Olge terved ja rõõmsad, elu on ilus, kui ta on täis muusikat;)

No comments: