Thursday, June 2, 2011

Nii mõnus on


, et saab paljajalu murul paterdada ja vaid õhukese särgiga hoovis liikuda
Käisin mitu päeva ringi mitmes linnas asju ajamas ja oli aega transporti oodates ja bussides istudes inimesi jälgida
Mulle nii meeldib, kui õhk on soe, siis tuulutavad vanad daamid oma kleidi ja seeliku varusid
Oi mis seal kõik peidus on olnud!!!
Mõni jääb kuumale ilmale vaatamata truuks ikka pikkadele pükstele, tuulejakkidele ja dressikatele, aga mõnel on vist ikka aknal kraadiklaas ka, et vaadata, mis see näitab ja siis peaaeguet vastavalt ilmale end riietada
Kahju on vaid, et need kenad kleidid, seelikud, pluusid mingist krempliini taolisest asjast tükivad olema, need kurjad ei lase ju õhku läbi, külmaga on nendega külm ja soojaga palav
Elu on kiireks läinud ja kes siis tänapäeval linaseid- puuvillasest riideid kannab, mis triikida alati tahavad ja istuda nendega ei saa, nad muutuvad hooletu istumisega koledaks nartsuks
Nii leegivadki memmed ringi kaunites värvilistes kleitides, seelikutes, pluusides, mis kahjuks üleni mingi tihe sünteetika
Istuvad bussides õhetades ja higist leemetades
Minagi olin suvises kuumuses veidi ülekuumenenud oma valges broderii pitsist ja linases kleidis, aga kui vaatasin krempliinis memmesid, hakkas mul neist kahju ja selle paistel isegi jahedam;)
Riietasime eile tütrega lapselapsed lühikestesse pükstesse ja asusime koduteele, algul bussiga millele vanaisa autoga vastu tuli
Kuna mul ja mu ühe lapselapsel on mingi vigur küljes, et bussis sõites taga reas tervis vimkasid tükib viskama, broneerisin juba varakult ära bussi esimese rea kohad
Miskipärast, aga on Tartu bussijaamas peatust number kaks kaks tükki
Ootasime siis rõõmsalt ja aegsasti bussi ja vaatasin juba ärevalt ringi, et kell juba palju, aga bussi ette ei tule ja siis märkasingi seda vigurit ja et meie buss juba ammu ees on
Esimesed read bussis olid aga juba hõivatud, eakad reisijad olid kenasti end mugavalt istuma sättinud ja enne oli tükk tegu ja vaidlemist, kui saime oma kohad kätte
Palusin säilitada rahu, rahustasin lapsi, kes hakkasi mure pärast imelikult end liigutama, lohutasin neid eakaid kaasreisijaid, kes vihastas mu peale, kes pahanda muga, kes põlgliku näoga terve reisi mind piidles, küll oli ikka palju temperamendi tüüpe ses bussis;)
Sain oma meelekindla tegutsemisega oma kohad kätte, seadsin lapsed istuma, pakid maha, rihmad kinni ja oligi aeg bussil lahkuda
Pisem lapselaps siis muudkui nõudis:laula traktori laulu, laula rongi laulu, laula laeva laulu, laula palli laulu, laula...
Ma muidugi ikka laulsin aga hästi vaikselt, püüdes teisi mitte segada;)
Üks proua , kes terve tee mind põlgliku näoga piidles, käratas mu lapselapsele äärmiselt vastiku hääletooniga, kui tahtis bussist lahkuda, et korista oma jalad
Lapseke sai juba varakult aru, et naine ta kõrvalt ära minna tahtis ja tõstis enne ta ütlemistki oma jalgu nii, et naaber lahedasti mööda pääseks
Mul sees kohe kihvatas
Oleksin väga tahtnud kah nähvata, et sellel proual on lastetuba väga lonkama hakanud
On arusaamatu, et mõned eakad inimesed arvavad, et neil on mingid eriõigused, et neile ei kehti üldtunnustatud reeglid ja neil on õigus olla endast nooremate suhtes üleolev ja pahatahtlik
Ma ei tea, kust ma selle jõu võtsin jääda rahulikuks ja viisakaks
Ju see aitas, et pidin olema oma tibudele toeks, turvaks ja eeskujuks;)
Jõudsime peale pikka reisi , seikleimist bussis, hambaarstil ja kauplustes kenasti koju
Ööund vaid segas naabruses olev karaoke baar, mille bassirütm väristas mu maja nii, et noorem lapselaps tõusis üles ja , et maja nurk mudistab ja tema kardab. Pool neil vaikis ka see, saime lõpuks rahulikult uinuda. Natuke raske oli 4.45 tööpäevaks ärgata
Täna on jälle mõnus suvine ilm
Lapselapsedki lubasin hoovile täna poolpaljalt ja nad näivad seda nautivat
Jahutan oma ülekuumenenud meelt ühe mõnusa jäätisega ja rassin edasi oma põnevat värvilist elu
Olge terved kaunis suves!!!

No comments: