Friday, October 10, 2008

oh öist ahastust ja õudu

Mina ei peaks tegelt üldse kurtma ,aga ära kiita ka ei tahaks: raha isegi natuke on, lapsed on terved mees on alles
Kolmekesi teenime: tütar mees ja mina, pole enam tükk aega sellist jama olnud, mis mind terve elu saatnud on, et enne palgapäeva nädal või kaks aega nälgime
Aga tervis on nii kehv, et masendav, kaal on koledasti üles löönud
ükski nipp ei aita
Olen nii kole, et peeglissegi vaatamine vastik ja raske on olla.
Ükski riie ei istu , olen oma ainsa kleidi, mis selga mahub viledaks pesnud ja kulutanud
Riided seisavad lademetes, mida kanda ei saa
Olen 50 kilo juurde võtnud,
Peale selle mingi kole viirus kollitab mind juba kuid
Kui üks päev on juba päris hea siis teisel on jälle tagasilangus
Eile sain selgust millise lolli töölepingu olen teinud , alla kirjutanud
Töövõtu lepingu, see tähendab seda, et tööandjal pole ühtki kohustust mu vastu , seega pole mul mingeid õigusi, on vaid kohustused
Selle pärast polegi mind Postimehe töötajate nimekirjas, sest olen lepinguline töötaja
Töötajate listis oli kiri , et andke oma laste andmed, jõulupaki jaoks
Ja kui ma siis saatsin, siis öeldi et mulle pole midagi ette nähtud, tühja sest pakist, aga alandav oli
Teist päeva selle pärast tujust ära, laps kutsuti lasteaeda muusikuks, kui see ütles et tema miskit ei oska, et tal ema ju eluaegne muusik, siis öeldis et MIND EI TAHETA. Nii me siis õhtuti valmistame tunde ette, otsisime mu noodid ja plaadid välja ja siis juhtkond imestab , et mu tütrel kõik oma muusika ja noodid
Mis nad arvasid, et olin lasteaias niimoodi muusik, et olin laste ees lihtsalt ilus?
Ja miks mina neile kõlvanud?
Teadagi vana ja kole ja lombakas, sellist ei saa ju lastele näidata
Tütrepoeg on mul vahva, ma ei mäleta, et mu omad lapsed nii armsad oleks olnud, elu oli vist nii raske et ei jaksanud vaadatagi
Aga ma ei jõua temaga isegi lihtsalt niisamagi olla, kõik käib üle jõu, elamine on segamini , keegi ei hooli, kui õiendama kukun siis ütlevad , et ma pean neid kamandama rohkem ja kontrollima
Ma ei jaksa ju , pigem teen ise ära nii palju kui jõuan, mitte et ma hakkan nüüd nende selja taga seisma ja näpuga näitama
Üks päev oli nii halb olla , et ei jõudnud püstigi olla, olin siis pikali, enne panin ukse lukku et poiss trepile ukerdama üksi ei läheks. Jumal kuis ta siis pööras: kõik mu riidevarud kiskus kohvritest ja kastidest välja , sõitis mööbliga ringi, kakkus laua p ealt kõik asjad maha
Kui pärast Elioni mehed traate vaatama tulid, mis ei funktsinud, polnud mul isegi jaksu häbi tunda, kui nad üle mu pesu pidid hüppama
Alumisel korrusel polnud midagi targemat, asemed tegemata, laud saiapuru täis , köök mustade nõude all ägamas
Praegu ei saanud und, sest jalad nii meeletult valutavad kui rohtu võtan, või määrin siis hakkab jälle maks vaevama. Mõtlesin et lähen ehmatan neid jalgu veidi järves, äkki jätavad rahule ja siis saan uinuda
Aga siis tuli meelde, et arst ei lubanud mul külmetada, et siis läheb see viirus mu peas ja silmas veel hullemaks
Ma lihtsalt ei tea mida teha või mitte teha
Tahaks kellelgi lihtsalt kurta , ehk siis läheb kergemaks
Üks proua küsis mingi päev, et miks mu silmad punased, kui rääkima hakkasin siis katkestas poole jutu pealt mind ära ja hakkas õiendama ärgu mõtelgu nii palju oma tervisele ja ärgu kurtku kogu aeg
Pagan küll , ärgu siis küsigu kui ei huvita
See on hästi vastik, kui eestlane võtab selle inglase pealiskaudse hau du ju duu üle, millele adekvaatset vastus niikuinii ei oodata

Kurat, mida ma mõtlen kui ma öösel magan ja ärkan üles meeletu terava valu peale
Ma ei mõtle ju magades midagi, ma magan siis
Tööd ei ole, tervist ei ole , välimust ei ole ja tuju ei ole
Elamine on kole, lapsed hauguvad vastu, poisid ei viitsi koolis käia, magavad muudkui kodus
Ja ma tean küll, et pole mõtet mõelda asjadest mida mul pole ja hea oleks mõelda sellest, mis mul on
Aga momendil ma ei jaksa enam halva asja juures head nägu teha
SEST MUL ON LIHTSALT NII PAHA OLLA ja seda juba mitu kuud järjest PEAAEGU IGA PÄEV
Villand on ja kui ma pole enesetapjatest kunagi aru saanud, siis nüüd saan küll
Sest kui on nii vastik olla , siis ei näe mis sul head on või see tundub halva kõrval niiiiiii pisike
On hirmus küll see mu nutulaul , aga nii tahtsin kellelegi kurta
Lastele ei saa kurta, nad hakkavad muretsema, saavad depreka, mehele ei saa, see jääb ka haigeks, isale ei saa, selle muretsemist ka pole vaja, jääb ka veel haigeks
Lumehange ka veel ei ole kuhu pikali visata ja sõstrapõõsas ka ei peida enam mind oma lehtede varju, et keegi tänavalt ei näeks kui seal nutta undan
Mul on kastides kappides kohvrites niiiiiiiii palju imeilusaid riideid, aga need on tehtud vist vaid riidepuu jaoks, aga mitte minusugusele tünnile
Tulin alumisele korrusele , et ei segaks oma nihelemise ja ohkimisega teisi ja võtsin punutud kohvrist kaasa esimese ettejuhtuva villase asja, et öösärgile peale tõmmata
Tuli välja et ilus villane liibuv punane kleit, vahva kaelusega, küll on hea et siin kuskil peeglit ei ole, saaksin ehmatusest veel ise ka kreepsu , kui oma peegelpilti näeks, teistest rääkimata
Andis ju oma keha kerale seda soolikat peale sikutada, kaku või hammastega, aga soe on vähemalt
On juba laupäev ja tunni aja pärast peaksin hakkama lohutama oma lapselast, sest ema läheb varsti tööle, aga ma pole üldse maganud
Kuidas üks vanaema võib vahel omadega nii puntras olla

Nii tore oleks kui kuskilt tuleks hea haldjas, pühiks ära mu ihuhädad ja sodi mu elamisest.
Kuna muinasjutud saavad teoks kusagil mujal, aga mitte minu juures, siis eks ma tuuselda jälle ise suure luuaga ja püüan oma heleda häälega esile kutsuda mingit koledat heli, et mu kodakondsed mind kartma hakkaks ja sebima hakkaks
Aga nüüd poen ruttu teki alla enne kui hädasireen üle maja kajama hakkab
Saan ehk tunnikese tukkuda
Homme tuleb ehk parem päev

8 comments:

Kaamos said...

Hommikuti peale päikesetõusu muutub enamik öistest varjudest heledamaks. Olem ise kogenud, et pole midagi hullemat öise ärkveloleku hetkil pähe tulvanud muredest - kõik on nii lotusetult must. Nüdseks olen vähemalt need mediteerimisega (kõlab tiba naeruväärselt, ent pole seda praktikas) kontrolli alla saanud. Mitte, et mured otsa saaksid, aga need ei torma vähemalt öösiti tõusulainena peale, kõik korraga ja varjude tõttu veel üleelusuuruses...

Jaksu. Kõik läheb mööda. Su meel, mis laseb ka enda üle muiata aitab kõvasti kaasa.

Anonymous said...

Kallis MArju.
Vöiksid kasvöi haiglasse minna, et kriisist yle saada. Eks jaksamine tule tagasi. Meditatsioon muidugi aitaks. Peaksid öppima mediteerima. See on öng, mis su sisemise rahu jälle välja öngitseb meeleheitemudast.
Renna

joanamari said...

Sul on õigus, hommik tõi paremad tunded ja mõtted
Tahtsin oma mure blogi ära peita, aga sinu kena kommentaar läheks ka siis peitu
Mul on tegelikult tublid, kenad ja targad lapsed, tegid kõik puud ära, kui kirikus mängimas käisin
Peale seda käisin tütrega kontserdil
Tütreke lippas kohe naiskoori dirigendile ütlema, et ta ema soovib laulma tulla,
kuna ütlesin , et sooviks oma õlga koorile alla panna, sest seal oli laulmas enamasti eakad daamid ja nii tore oleks oma häälekest kasutada niikaua kui ta veel noor on
Saun pesi nädala vaevad maha, poeg koristas ja kattis laua ning valmistas toidu, kui saunas olin. Jalad küll valutavad aga hing on rahulikum
kuigi päev oli väsitav ja ärritav
Mees, kes vastutab ruumis eest, mida kogudus täna kasutas ja kuhu mind pilli mängima kutsuti, marssis enne teenistuse lõppu saali sisse ja kamandas mind klaveri tagant ära ning minul ei olnud julgust talle vastata, et jah ma tulen küll aga siis kui teenistus läbi on
Alandav tunne oli, kui ära aetud koera tunne
Mu kaaslased ütlesid, et ta ei tea mida teeb ja anna talle andeks
Mõni inimene kohe teeb selliseid tükke, mis ärritavad, see pole esimene kord, kui ta teeb midagi sellist, mis üldiste viisakustavadega kokku ei käi
Mõni kohe arvab, et talle on rohkem lubatud kui teistele
Aga ma ei lase tal oma laupäeva rikkuda
Kodus on nüüd ikkagi hea olla , vaatame mingit tobedat komöödiat koos perega ja naerame niiet kõhud kõveras
Homme on jälle pühapäev, pannkoogi päev

joanamari said...
This comment has been removed by the author.
joanamari said...

ma ei tea kas mul on kriis
hommikul olen ikka päris see tavaline rõõmus ja vahva marju
aga öötundideks kisub miski justkui viltu kui veidi magada saan siis on kõik jälle ok
perearst ütleb et see on lihtsalt väsimus aga mitte depressioon
ja silmaarst ütleb et peab selle hädaga kannatlik olema
neljas kuu valusid kannatada no villand on

Anonymous said...

Soomes valitseb meditsiinis pöhimöte, et valu ei pea kannatama. Ma kyll ei poolda tugevaid valuvaigisteid, aga midagi vöiksid ikka vötta kui valu väga hulluks läheb. Aga Kuremäe allikavett soovitan kyll. Samuti silmakompresse. Kasvöi kurgiviilud ööseks silmadele. Midagi, mis selle paha energia endasse neelaks.
Renna

Anonymous said...

mulle küll koleda hääle tegemine ei mõju. see on masendav kui keegi mu peale kisab. võibolla ma midagi trotsist teeks aga see ka ainult korraks. tahe on olemas aga lihtsalt nii on nagu on...

joanamari said...

ma juba ammu ei kisa, sest sellel pole mõtet
kui keegi mind ei kuule, kui vaikselt räägin, siis teen ise ära
kui ise ei jõua siis löön käega
teen siis kui jõuan
ja kui üldse ei jõua
kutsun rahalise abilise,
kes kõik asjad valimatult põrandalt luuaga kokku pühib ja julmalt ära viskab, mis maas vedeleb