Sunday, November 2, 2008

Kas Sinu toas põleb täna küünal?

Mu akendel põlevad küünlad
Ja aias kaks laternat
On hingede aeg
On hingede päev
Ma ei saanud minna oma esivanemate hauale, sest see on kaugel ja sinna ei käi enam ühtki bussi
Ma elan majas, mille perenaine on ka ammu taevastel radadel
Ma magan ta voodis , söön tema nõudest ja kasutan ta voodi pesu, kardinaid, vaipu, rätikuid…
Olen talle ütlemata tänulik kena kodu eest ja tunnen end kui tema lapsena ning see pärast on mu akendel ja aias täna küünlad
Ma pole kohanud teda ta eluajal, aga kõik kes teda mäletavad , mäletavad tast ainult head
Sellepärast on mu laual täna öösel toit ja küünlad, et see hea hing saaks tulla täna öösel lahkelt oma koju
Ma pole küll väga tubli perenaine ja ta võiks mulle üht koma teist ette heita, aga ma olen õnnelik ta majas ja see on kõige tähtsam
Muidugi mõtlen ma täna ka oma lahkunud sugulastele, meenutan neist vahvaid lugusid, ka neil on täna õigus tulla mu kostiliseks
Mu tütar ütles, et ta kardab vaime ja ei taha neid oma koju
See on tema vääramatu õigus
Minu meelest on see ilus komme mälestada oma lahkunud sõpru ja sugulasi küünlavalgusega
Telekas viib üks väike tüdruk oma ema hauale helkuri, seegi on erilise tähendusega täna
Kas Sinu toas põleb täna küünal?

No comments: