Friday, November 7, 2008

tahaks kuhugi, aga...

Minu peret kutsuti Estonia kontsertsaali isadepäeva kontserdile
Uhke
Aga samas ka nutune

Meile ei ole sellist raha, et perega Tallinnasse sõita, pereeelarvest ei anna kuidagi paari tuhandet välja hammustada sõidu piletiteks
Ja mida me sealt otsime , ülekannet näidatakse niikuinii teles
Naiivne oleks uskuda, et meie pereisa aasta isaks valitakse, ikka antakse sinna kus on ja võetakse sealt kus pole
Üks tundmatu väikelinnakäsitööline ei lähe kellelegi korda
Olen täiesti kindel, et selle aasta isa on jälle mõni üldtunnustatud kuulus inimene, nagu seda eelnevatel aastatel juhtunud on
Las ta siis olla
Mõni mõis
Meie pusime ikka edasi oma elulõnga kerida, nii kuidas oskame ja kuidas saame
Õhus on juba talvehõngu ja talveriideid uurides avastasin, et see talv tuleb ehk mul toas üle elada
Kõikidest mantlitest ja kasukatest, mis mul olemas on jääb pool mu kehast hõlmade vahelt välja.
Nüüd kas tööle mu uinunud fantaasia moe alal või tuleb jääda talveunne või jätta maha söömine
Viimase puhul peab vist oma kange iseloomu kusagilt üles otsima
Peale koduseks jäämist, on ta mu juurest jalga lasknud
Arvuti taga pole tähtis milline ma välja näen, ei ole tarvis end kenasti riidesse panna ega liigselt liigutada
Vald arvab, et puuetega inimesele polegi muud ära elamiseks tarvis, kui toitu katust ja riiet, ei meelelahutust ega muud
Memmede tantsu rühm, kus siis end liigutamas käin, pakub mulle sama palju liikumist kui ma kodus jalutan ühest toast teise
See on arusaadav, et kaheksakümneste tempo on viiekümnestele liial väike aga mujale pole ka mul minna, ratastoolitantsu, mis mulle hästi sobib, pole mul asja, sest sinna peab sõitma bussiga ja bussid ilusate silmade eest ei sõida
Nii ma siis kükitan enamuse ajast kodus ja kasvatan kõhtu
Tänavad on kõik linnas üles songitud, seal liikumine on lausa eluohtlik, läheks muidu raamatukokkugi, pole seal sada aastat käinud
Vaid tööasjade lugemine hakkab lõpuks mind ka nüristama
Vanasti lugesin palju luulet ja rahvaluulet, uurisin loodusnähtusi ning muusikat seoses tööga, nüüd aga polegi mingit stiimulit miks uut lugemist endale otsida, osta niikuinii enam ei jõua
Töö on ka niigi selline, et olen sunnitud palju lugema nii et vahepeal tekkis lugemise vastu lausa mingi tõrge
Ja, ja , ja, siin öösel kui kõik magavad on küll selline tunne, et peaks oma vana armastuse, lugemise juurde tagasi pöörduma, et vaim kosuks ja ihu ei koormaks, aga kunas mul see aeg lugemiseks
Varahommikust hilisööni on mul ju mudilane kasvatada, kes ei anna hetkekski asu ja kui ta magab, püüan ise ka puhata, et hiljem jõuaks temaga võidu mööda maja tormata
Aga mõte raamatukokku oma kondid vedada, virgutas küll mu meeli, ehk on seal mõni kontsertki, näeks ilma ja inimesigi…
Lootus pidi surema viimasena…
Kui päälinna ei pääse saab ehk lähemalgi oma kultuurihimu rahuldatud

No comments: