Wednesday, November 5, 2008

Mul on kummalised tahtmised vahel

Mul on kummalised tahtmised vahel
Tahaks minna keset novembriööd kaelani järve
Kes see keelab, lase aga käia, kui külma ei karda
Võta näpust aga järv on tühjaks lastud, nad tahavad teda puhastada ja uue elu anda, sild on üles kaevatud ja sinna pannakse toru, millest saab pärast paadiga läbi sõita
Ootasin ühel päeval oma kallist kaasat lõunale ja ta ei jõudnud ega jõudnud, lõpuks kui saabus, rääkis et oli oma ema naabriga kakelnud, kes lubas talle kuuli pähe lasta
Tekkis tahtmine seda kiuslikku meest vastu kiusata: minna oma ämma korterisse, laulda ja tantsida ja muud moodi koledat lärmi teha, kell kuus hakata tolmu imema veneaegse tolmuimejaga, mis teeb lärmi nagu töötaks terve armee tolmuimejaid
Aga ma kardan, et kui ma siis korterist väljuksin saaksin ma tõesti kuuli pähe või raudkangiga vastu pead, sellest mehest võib kõike uskuda, ta on püüdnud rebaseraudadega koeri keset linna, ühe koera püünistes siis vaeseomaks peksnud, oma naabrit raudkangiga peksnud jne
Ta on maja rahva kõik hirmu alla pannud
Viskab ise oma kalossid minema ja siis süüdistab teisi, et lihtsalt kiusata , terve hoov on tema poolt pandud kive täis, nii et kui sa ettevaatlik ei ole võid ennast, oma autot või jalgratast vigastada
Välisukse ette on sättinud mingi tohutute vetruvate nuppudega mati, millel jalgade pühkimine on paras akrobaatika trikk, ett mitte jalgu murda või sealt ninuli kukkuda ja kui sa sellest matist jalgu pühkimata mööda astud ja ta satub nägema, kukub ta koledasti sõimama
Eelmine linnavalitsus tegi otsuse, et ta üürilepingut ei pikendata kui see otsa saab, kuid ametnik, kes pidi ta välja tõstma, jättis töö tegemata
Nüüd arvab see mees, et ta võibki oma tükke teha karistamatult
Ma panin ta üks aasta laulu sisse, siis torkas ta ohjeldamatult läbi meie rataste ja auto kumme
Kui meie sõidukid seal hoovil seisavad, on nende kummid katki, kätte teda ei saa, sest peale õeluse on ta veel kavalaks saanud ja teeb oma tükke salaja
Tahaks talle kätte maksta
Aga mu kadund ema ütles et ära sitta putu sitt läheb haisema
Parem oleks eemale hoida aga me ei saa oma vana haiget raugast ema kuhugi mujale kolida ja mingi segase pärast ei hakka ometi kolima
Ma ei taha langeda samale tasemele, kui see haige mõistusega inimene, aga elu teeb ta põrguks küll
Iga kord, kui mees ema juurde kauemaks jääb kardan, et see tigedik on ehk talle midagi teinud, nurga tagant kallale karanud, trepile pikali tõmmanud või mis iganes teinud liiga mu mehele
Viimasel ajal teeb see naaber oma tempe nii, et vahele ka ei jää ja konfliktides jäävad süüdi vaid kaebajad
Mina ja mu tütar vanaema külastada ei taha, sest hirm on mööduda selle „vanapagana“ korterist, liikuda seal hoovil või üldse minna sinna majja
Aga seda ta taotlebki, et kõik teda kardaksid ja ta võimu saaks enda kätte
Linnavalitsus kardab teda ja kui tõstakski nad korterist välja kuhu siis neid majutada?
Politsei ei tee talle midagi
Aga miski peaks ometi olema, mis õigluse ja rahu majja tooks?

No comments: