Friday, June 25, 2010

Kas keegi teab kui raske on sõita ratastooliga?!



Polnud mitu aega ennast suutnud sundida tooliga välja minema
Kui oli kuhugi asja, lasin end autoga sõidutada ja muidu sitsisin toas
Ja täna sai see eneseületamise vägitükk teoks
Jumal küll, kui tagasi koju sain, siis olin kui läbi peksetud
Kaelast varvasteni kõik lihased valusad
Pean oma kodakondsetele ülesandeks tegema, et nad kontrolliks iga päev, kas olen oma kohustusliku tiiru juba teinud ja kui ei ole, siis ajaksid mind kasvõi vastu minu tahtmist kodust välja sõitma
Nii võib täitsa vedelvorstiks jääda, kui ennast üldse ei liiguta
See vale arusaam tuleb kuidagi ka kummutada, et ratastool on ikka viimane asi, mille sees ennast siis ringi vead, kui muidu enam ei saa
Kui muidu hästi ei saa, siis ratastooliga saad küll paremini, aga mitte muidugi lihtsalt
Tänavatel on ka harrastatud kuumaastiku jäljendamist, igal pool meeletud järsud servad ja trepid
Igasugustest takistustest üles ja alla ronimine on jalgadel tõhusam aga pikemat maad saab ikka toolis jõudsamalt edasi
Ja jalad ka ei karju, et saa ometi aru ja tule mu seljast maha, sest mul on ju valus, kui sa mul seljas sõkud oma saja kiloga
Karguga käies sikutan veel rohkem ennast ühele küljele viltu ja see pole üldse tervisele hea
Meil Eestis ongi arusaam, et ratastool on neile, kel üldse pole jalgu
Mujal maailmas tehakse tooliga sporti ja tantsu ja üldse kasutatakse seda rohkem
Meil on see kui häbi asi
Tartus on mitmed tuttavad kes kui taksoraha napib, linnas rõõmsalt tooliga ringi liguvad ja keegi ei vaata viltu
Aga meil siin Räpinas arvatakse, et ma toolis liikudes nalja teen või ehmutakse, et olen äkki nii haigeks jäänud, et tooliga PEAN liikuma
Tool on mu hea sõber ja abimees, annab mulle vabaduse minna ise kuhu tahan, ei pea kedagi paluma, et mind autoga veaks, saan poes rahulikult vaadata, jalad ei hakka karjuma, et kaua sa mu seljas seisad, mine juba ära
Kirikus saan rahulikult oma tõllas istuda, ei pea iga natu aja tagant püsti kargama ning siis piinlema, et millal ometi tagasi istuma saab
Nii ma siis vuran kui saan enda laiskusest ja jõuetusest jagu
Kui olen endast jälle jagu saanud ja välja vedanud, siis kiidan kah minukest, et see tubli on olnud
Kaunist suve kõigile!!!!

No comments: