Sunday, June 6, 2010



Kuulun Eesti Puuetega Naiste Ühingu juhatusse ja meil toimus 5.juunil
aruandlus-valimiskoosolek ja teabepäev Palmses
Põhiteemaks oli puuetega naiste toimetulek ja tööelu
Hommikul tuli mulle invabuss isa korteri juurde järgi
Korjasime teised naised ka linna pealt kokku ja reis võis alata
Palmsesse jõudes veidi ekslesime bussiga ümber mõisa, aga üsna pea leidsime õige koha üles ja ronisime bussidest Palmse koolituskeskusesse, mis on hiljuti renoveeritud linnaserehe ruumides, see on vana aja hõnguga hubane koolituskeskus kõigi tänapäeva mugavustega, kus on erineva suurusega koolitus- ja nõupidamisruumid.
Koolitus keskuses ootas meid kaunilt kaetud tervituskohvi laud. Olin eelmisel õhtul isa juures isa rõõmsal kaasaaitamisel küpsetanud soja kotletid ja neist suupiste vardad teinud. Panin need ka kohvilauale ja tundus, et mu suupisted maitsesid hästi, kadusid taldrikutelt kui nõia väel kaaslaste kõhtudesse
Pärast tervituskohvi pidasime aruandlus-valimiskoosolekut ja eelarve kinnitamist
Kui olime oma kohustusliku programmi läbinud saabus lõuna paus
Vabatahtlik Ano oli meile valmistanud maitsva lõuna, seene-kalkun risoto ja puberti kisselliga
Toit oli ime maitsev ja sai ruttu otsa
Pärast lõunasööki kuulasime loengut Palmse mõisa-vabaõhumuuseumist, mida pidas meile direktor Maie Urbas.
Järgmisena tuli meiega tutvuma Maire Laht Naiskodukaitse Viru ringkonnast.
Mina ei suutnud enam nii pikalt istuda ja läksin ennast trepikotta sirutama
Kaks ühingu kaaslast olid samade tunnetega mulle järgnenud ja me läksime õue muuseumiga tutvuma
Ja õigesti tegime, sest pärast teabepäeva meil enam muuseumi jaoks aega ei jäänudki
Olin kunagi selles muuseumis käinud, aga peale remonti oli ka midagi uuendatud ja muudetud
Oli kena jalutuskäik kaunis aias ja imekenas härraste majas
Mõtlesin ainult, et kui mõisproual 11 last oli, kuhu nad ses üsna väikeses majas ära mahtusid
Kui tiirult koolituskeskusesse tagasi jõudsime, võeti teabepäeva kokku ja minagi sain suu mitu korda lahti teha ja asjast osa
Teabepäeva modereeris vabatahtlik Reet Laja ja tegi seda päris asjalikult
Enne lahku minekut saime teada, et meie ühingust astusid välja kaks kena nutikat naist
Olin juba koosolekul imestunud, et nad väga eksalteritult käitusid
Nad on haritud ja vahvad naised, ei tea mis neile saba peale astus
Ütlevad küll, et ei ole emotsionaalne otsus, aga mulle tundus vastupidi
Võtsime päeva kokku ja asusime koduteele
Ütlesin, et oli tore kõiki näha ja hästi vahva, et meid iga kord põnevatesse paikadesse viiakse
Panin südamele naistele, et nad ennast kodu nurka ära ei peidaks, oleks ikka aktiivsed ja tuletaks maailmale meelde, et me olemas oleme
Kui ma kaks nädalat pole ratastooliga ennast linnas näidanud, siis ikka keegi ehmub, et mis juhtus
Ei juhtunud midagi, lihtsalt me kõik ei ole ühesuguste võimete ja liikumisvõimega ja ma ei taha kodus hallitada sellepärast, et ma omil jalul käia ei jaksa ja ei tohikski
Tänan kõiki, kes kaasa aitasid, et me kokku saime, kõhud täis saime targemaks saime ja ilusas kohas olla saime
Olge terved kallid naised!!!

No comments: