Sunday, June 13, 2010


Mitu muljeid ja rabelemist täis päeva on möödas
Jalad on läbi aga hing on rahul
Istusin pühapäeva hommikul oma toas ja mõtlesin et, kas jaksan välja minna või mitte
Käsin kirikumuusika päevadel Tartus kahel päeval ja üritused jätkuvad veel Räpinas kontsertiga kirikus, matkaga ning veel üks esinemisega….
Reedel sõitsime Räpinast Tartusse, et alustada kirikupäevade raames oleva laulupäeva kooriprooviga
Proovipäev oli pikk ja väsitav, lonkasin aga treppidest üles ja alla, seisin laulukaare all ja kõõrutasin koos teistega südamest
Ilm lubas küll vihma, aga lõpuks jäime ikka kuivaks, kuigi tuul oli külm
Õhtupoole avastasin, et laulukaare all on koht, kus saab mõnusasti ära olla ja ei pea tormama koos teistega aga üles ja alla
Orkestrilava äärekese peale sättisin oma tagumiku, seljakoti peitsin lava alla ja kui teised tormasid mööda laululava platsi ringi, olin mina õdusalt koha peal
Kuigi linn oli üritusi täis, ei suutnud ma minna ühelegi neist, koperdasin oma haigete jalgadega kuidagi kaubamajja ja mõtsin, et võtan miskit süüa
Vaatasin, et mis asja üks võõras vanamees mind vahib ja käib ümber minu
Kui siis suu lahti tegi, sain aru, et on mu lapsepõlve sõber
Sain aru, et minagi olen nüüd ju vana, ennast ju ei näe, näed ju iga päev ja ei märkagi kuidas vanaks jääd
Sõber hea inimene vähendas mu jalavaeva ja viis mind oma autoga mu tütre korterisse, seal palusin tütart, et ta mulle kohe aseme ära teeks, sest jaks oli üdini otsas
Kui öösel üles ronisin, avastasin et mu jalad mind üldse enam ei kanna: valusad, turses ja abitud
Hirm tuli peale, et pean hommikul helistama, et kahju aga minu laulud on seks korraks lauldud
Asemele heites, tuli minuga kaasa tütre kass, selline paks raske ja potsakas ning heitis oma tümika kehaga otse mu haigete jalgade peale, kuna see tundus mu valu leevendavat, lasin sel sündida
Hommiku poole olid jalad veidi justkui puhanumad ja valust hoolimata marssisin laululava poole
Linn oli organiseerinud spetsbussid kuidagi nii, et infot selle kohta minuni ei jõudnud ja liinibuss kuhu mahtuda tahtsin, oli mikrobuss, kuhu palju rahvast ju ei mahu
Üks mammi kukkus kohe minuga kisama, et võtku ma kott seljast ära et olen niigi suur ja kotiga veel suurem, ei tea kas ta arvas et pidin koti tänavale jätma või hammaste vahele võtma
Õiendasin vastu, et ühes käes kepp ja teisega hoian end püsti, siis kotti pole ju kuhigi panna, sai ehk aru, et ta torisemine tobe oli, aga vait ta jäi
Oli meeleolukas proovihommik, rahvas oli imeliselt kaunites riietes, kes rahva riietes, kes kenades koorivormides
Mina enam orkestri lavast ei lahkunud, kui vaid sööma ja vetsu
Seega ei läinud must mööda ükski orkestri heli ega nende heitlemine tuulega
Mõnel hetkel oli tuul nii suur, et tõmbas pikali kõik, mis ainult lahti oli: massiivsed noodi puldid pildus pikali ja tõmbas ka kaasa harfi
Harfi tüdruk vaevles hulga aega keelte vahetamisega, sest tuul oli neist 6 ära lõhkunud
Nii me siis tuttavaks harfitüdrukuga saime, lasin korra tal oma käimisi käia ja turvasin siis pilli, ühe käega pilli hoides, teise käega nooti hoides, ühe silmaga koorijuhti jälgides, teisega harfi ning ise suust ja südamest lauldes
See et ma seal laval aega veetsin, nägin päris lähedalt ära Piret Ripsi ja Hanna-Liisa Võsa ja kuulsin kogu kontserti tema ilus.
Ainus asi mis kripeldama jäi oli see et ma kartsin neile ütelda, mida ma südames tundsin, et mul on tohutult hea meel, et nende loomingut olen tunda saanud ja nüüd neid imelisi inimesi ka nii lähedalt oma ihusilmaga näinud olen, ma ei tahtnud olla tüütav ja pealetükkiv
Aga kas sellist teist võimalust tulebki ja vaevalt nad mu blogi loevad;)
Pärast kontserti tuli harfitüdrukule ta vahva, lõbus, jutukas kallim autoga järele ja ma nahaalne inimene sokutasin end auto peale
Nemad lahked inimesed viisid mind Antoniuse õue, kus Räpina rahvas pappi ja pastorit kuulasid
Kohale jõudes hüppasid püsti piiskop ja ta proua ja tervitasid ning kallistasid mind, sest nad on mu kallid vanad sõbrad
Kuulasime kontserti ja ühel hetkel öeldi, et me peame bussile hakkama minema
Läksime, aga buss lasi enda oodata ja nii me siis söötsime 15 minutit sääski
Bussijuht oli kena ja viisakas ja jutukas ning mina kartsin hirmsasti, et kui ta juteldes üle õla vaatab, juhtub meiega midagi, ta ütles et ei juhtu midagi, aga mina ikka keelasin kaaslastel taga jutlemise ära
Kuigi see oli neil raske
Ühel hetkel arvas üks kits, et ta peab tormama me rataste alla, käis mürts ja loomake sai otsa
Kuna olime üsna Räpina lähedal juba, siis rohkem meiega juhtuda midagi ei saanud
Meil olid bussis grupp sõpru sakslasi, kelle peal harjutasin oma olematut saksa keelt, neile saksa keeles head ööd soovides
Armastan tihti vaadata saksa filme ja midagigi on mulle külge jäänud
Pühapäeval olin kuidagi tapetud olemisega: igasamm tegi meeletut valu ja keha arvas, et ta pole nädal aega puhata saanud
vedasin end hommikul ratastooliga kirikusse, aga tagasi tulnuna leidsin, et vajan veel voodit , et oma enesetunnet parandada.
Õhul sättisin koorivormi selga ja asutasin end kirikusse esinema
Koorinaised olid küll väsinud aga rõõmsad
Õhtune palvuskontsert sujus kenasti ja õpetaja mängis kroonikakirjutajat õpetaja Saarmani, kes oli meie kirikukroonikat kirjutanud eelmise sajandi algul, mis andis õhtule vurtsu juurde.
Peale koju tulekut olin varsti pärast oma voodis teki all, sest muuks enam jaksu ei olnud
Tänane päev tundub tulevat taas teguderohke, kõigepealt sõit Tartusse, kohtumine oma kalli ülemere sõbraga ….
Põnevat suve kõigile!!!

1 comment:

osaline said...

Hahaa! Mina seadsin end sisse orkestrilava paremas nurgas ;)