Sunday, December 28, 2008

Keerata kokku üks supp

Kõikidest nendest asjadest, mis jõuludest üle on jäänud ja sellest ka midagi välja tuleb
Selles ma olen osav
Pere pistis seda suppi ikka nii hoolega, et see oli mulle parimaks kiituseks , vaid nohin ja lurin oli ümber laua
Tormi pistis ka hoolega mõnda aega oma kõvera lusikaga seda lurri , siis sai vist villand , kui püsti tõusis ja häälekalt midagi oma keeles lobisema hakkas
Mul on maja rahvast täis ja igast toast on saanud magamistuba
Kui ühel hommikul tuli mulle külaline polnud mul teda kusagil vastu võtta ja oma kitsukeses köögis ei saanud ma seda teha, sest sinna olid kuhjatud nõud kuhilad
Kuna meie maja solgitoru on kahe jalgne ja vahel ei viitsi töötada, siis jäävadki nõud tihti järgmist päeva ootama, sest täis kõhuga on ju paha ämbritega ümber maja joosta
Kui nõud ka puhtad ja ilusti ära pandud pole ikka seal ruumi kahele, mu ratastega tool troonib seal keskel ja teise tooli ruumi ei olegi
Siis peaks üks istuma ukse augus ja kui keegi tahab siis hakata liikuma on päris tüütu üle ees istuvate inimeste ronida
Selle maja on vist lasteta vanapaar ehitanud
Välisuksest saab kohe kööki ja verandast kohe magamistuppa
Veranda on ka nii pisike, et sinna jalanõusid jätta ei saa , siis ei mahu enam uksed kinni
Niiet talvel on külalistel ebamugav mu majas, suvel saab olla õues ja uksedki on lahti ja jalanõusid võib ka välja jätta
Tahaksin minna alla ja keeta endale teed, aga kapist tassi ja teepakki võtma minnes võin kellegi äratada
Seega peaksin vist õhtul seda ennetama ja endale tee värgid üles tassima
Kui ma olin aasta alguses just haiglast tulnud ja trepist üles alla ronimine oli kehvavõitu, olidki mõned asjad üles taritud ja ma sain võtta vastu külalisi oma magamistoas või ees olevas panipaigas
Nii üks kui teine sõber tuli ja kostitas mind oma tehtud süldi või poe maiustega
Tänud neile , et nad olemas on!!!
Nüüd elab seal panipaigas mu tütreraas oma pojakesega ja laudki on tassitud trepi peale, et oleks ruumi õmblusmasinale ja riide kastidele
Aga mul on oma pesa, kus saan ise otsustada kus ja mida ma teen
Trepikoda on täis riputatud omatehtud ja kingitud maale, akende ees satsiga kardinad, trepil valge omakootud vaip, mis ühismajas oli ilmvõimatu ja söögitoa seinal vaatavad mu söömisi pealt noored ja ilusad pulmarõivais vanaema vanaisa , kes olid sündinud 1886 ja 1896
Ja tänast hernesuppi oleks nemadki vast kiitnud
Kuigi kell näitab juba uut hommikut, on väljas veel pime ja maja nohiseb magajatest Lapsepoeg on end vanaisa kaissu nihutanud ja magab kui inglike kuigi hetke eest tegi põrgukisa
Hommiku pudru plaanid juba mõtetes valmis, puud ahju praksuma ja uus päev võib alata
Ilusat vana aasta lõppu kõigile!!!

No comments: