Friday, December 12, 2008

REEDE

Minu ämmal oli eile sünnipäev
Ta sai 84 aastaseks
Kus on antud aastaid!!!
Ta on vahva vanaema, rõõmus rahulik ja töökas
Tema näppude alt tuleb aga sokke ja sokke ja sokke
Võtsime perega ennast kõik kokku ja käisime teda õnnitlemas, jube vahva oli minna ja laulda vanaemale, kui pojad ja tütar on juba suured, hääled nii kaunikõlalised, kellel bass, kellel sopran, kellel bariton, lapselaps nagu rõõmu rull võttis sündmusest viimast
Laulis oma keeles kaasa, kinkis vahva näoga mammale lille, ise aga muudkui aitäh öeldes ja jalalt jalale tammudes erutusest, tal on see aitäh ja palun veel segamini, kumb kunas käib
Poest saime vahva tordi ja Riinake oli selle üle nii õnnelik, et teatas poes kõigile tuttavatele, et saime mammale kena tordi
Mamma oli meile kõigile uued sokid kudunud ja rõõmustas meid vastukingiga
Tormi sõi nii suure hoolega torti, et kahe käega, silmade suu ja püksikõhuga
Tagasi tulin poegadega koos koju jala, sest me ei viitsinud oodata, millal Riina Tormi ja issi kohmitsevad
Nii mõnus oli astuda läbi õhtuse talvise linna, oma suure toeka ja koguka poja käevangus, mõnusasti juteldes
Hommikul oli nii hea anda pojale vanaema vastkootuid mõnusaid sokke kooli päevaks jalga, ütlesin, et tal polegi nii ilusaid sokke olnud, kena triibuga
Jõulueelne veerand on olnud alati talle raske koolis, väsimus on vist kontides ja koolis käimise himu on kuskile kadunud, muidu ei ole pidanud teda üldse äratama või kooli minekuks utsitama
Nüüd oli vaja olla tagant tõukajaks, kõrvalseisjaks ja toetajaks
Kui teda äratama läksin, naeratas veetlevalt ja püüdis edasi magada
Aga kui ma olen ikka midagi pähe võtnud, siis ma alla nii lihtsalt ei anna
Miskipärast jäid mulle näppu ta voodi riided, padjad ja tekid
Diivan ka tükkis ta all kokku minema ja vaesel mehel polnud midagi muud teha, kui üles ärgata, aga ta ei olnud pahur, vaid kõik see tegi talle nalja
Haaras paar suu täit mu soojendatud toitu ja emme kalli kaasa ja läinud ta ongi
Ronisin ülakorrusele oma tööd pusima, ülejäänud kodus olevaid mehepoegi äratama
Lumeehtes männi okste vahelt hakkab paistma hommikuvalgus ja ongi jälle reede, töönädala viimane päev
Väike mehehakatis, mu lapselaps virgus ja puges mu kõrvale istuma, surudes ennast mu külje vastu ja kõvasti, kõvasti kallistades, püüdes öelda vist kaissu, aga välja tuleb mingi saissu, nii nunnu
Õhtul on Räpina kirikus naiskoori kontsert, kuhu esinema on ka mind väga oodatud
Nii tore on, kui Sind on kellelgi vaja
Koorivanem just ütles, et ma kindlasti läheks
Noodid klaveril ootamas, koorikleit puu peal sirgumas…
Õhtu tuleb sisukas
Päev on kohe parem, kui on miskit oodata

No comments: