Thursday, December 18, 2008

Riik tõmbab oma püksirihma koomale

Palgad külmutatakse, toetused kaotatakse
Igalt poolt kuuled majanduslangus, majanduslangus
Aga ma miskipärast ei näe seda majanduslangust
Poed on täis kaupa, inimesed ostavad mitte korvide vaid kärudega, toitu visatakse minema
Linnades kerkivad uued ja uued majad poed koolid kirikud ja eramud
Ei tea kas ma olen rumal, et ma millestki aru ei saa
Vot 90ndate alguses ja 80ndate lõpus oli langus
Kaks korda nädalas olid vorsti päevad ja teistel kahel päeval piima päevad ja leiva päevad poes
Kui sa õigel päeval end poodi järjekorda ei seadnud, olid sa ilma toiduainest mida vajasid ja siiski võisid tühjade kätega tagasi minna
Kui sul oli tähtpäev lapsel või endal sünnipäev, siis omasid õigust endale pool kilo vorsti tellida poest, et see kinni pannakse
Midagi polnud saada, lõpuks tulid isegi talongid
Sovhoosi direktor otsustas, kellele anda pesumasina või külmkapi ostuluba
Õmblesin vanadest kaltsudest ja riide jäänustest oma lastele riideid, voodi pesu ja eluks vajalikke tekstiile
Kui rahavahetus oli, siis oli üldse hullumaja

Korjasin alati võipaberid kokku ja panin külmkappi, et kasutada siis panni määrimiseks, või fooliumi asemel, mida ka poes ei müüdud muidu
Lõpuks ei jaksanud ka võid osta, siis oli hea neid pabereid kapist võtta ja pannile panna, et saaks veidigi või maitset
Korjasime kokku kohvipakendid, et sellest midagi meisterdada, sest poes ei olnud ka selle tarbeks tarbeid
Õmblesin inimestele riideid kartuli ja liha eest, sest raha neil maksta ei olnud
Mu mees sai kellaparanduse töö eest tangu palgaks
Üks klient pani mulle kangaste vahele mehe eest salaja liha purke, et mu lapsed näljas ei oleks
Nüüd ostetakse kõik poest, pakendid pillutakse minema
Keegi peale kodutute ja muidu elule jalgujäänute näljas ei ole
Kaltsukast ostetakse endale selga uhked firma riided ja ega uhketes poodideski ole klientide puudust
Inglise poes on kõike saada, võta millist kangast tahad, millist nööpi lukku, paela-täielik luksus
Ja sealgi pole kaupluse ruumid inimtühjad
Tänaval kõnnivad ringi „üleküpsetetaud broilerid“- solaariumis pruunistatud tibid, näod paksu meigi alla, küljes erinevad ehted erinevates mulkudes, seljas viimase peal hilbud
Õhtul kui leiba piima lähen ostma, näen kassades tohutut toidulaviini ja alkoholi hulka, mis inimesed endale kodudesse tassivad ja siis selle ära tarbivad
Ja neil kõigil ei ole kodus paljulapselist peret
Kus on majanduslangus, ma ei näe????!!!

No comments: