Thursday, May 27, 2010



Ajakirjandus on võtnud sihikule Voldemar Kuslapi ja ta kuriteo
On arvamusi seinast seina
Et paras talle jne
Või et vaene Volli, või et ei annaks 50 tuhande eest oma sõrme ära jne
Mina jälle arvan, et tundlik loomeisiksus ei pea elama ühismajas, aga võib kui talle meeldib
Kui Voldemar ei ole suutnud endale siis soetada elamist, kus ta rahus oma elu saaks elada, siis peab leppima selle põrguga
Isegi minusugune näljarott on endale oma pesa soetanud
Kui ööbin oma isa korteris paneelmajas, siis on tunne, et oleksin aseme teinud ühiskoridori põrandale...
Minu arvamuse peale, et loomeisiksus ei sobi elama ühismajas hakkas kohe igasugu arvamusi ilmuma, et mis ma õiendan jne ja et ma nagu õigustaks Voldemari tegu..

Õiendamisest on asi kaugel, kummaline väljend ma ütleks

Ma lihtsalt avaldasin oma arvamust, tuuleveskitega pole mõtet võidelda
Mina võitlesin 17 aastat, lõpuks oli juba piinlik politseisse helistada nagu mingi kliimaksis haige vanamoor, kes naabritega elatud ei saa, kuigi olin selle aja jooksul ikka alguses üsna noor
Mõned inimesed lihtsalt ei oska ühismajas elada ega teistega arvestada
ja mõned inimesed ei sobigi ühismajas elama, kes liiga tundlikud ja kelle lastetuba kahte jalga lonkab
See on see nüüd tulemus, et pole vanematel aega olnud lastega rääkida
seda näen igal sammul
Käiakse mööda tänavaid ja naerdakse ja räägitakse nagu annaks mingit lärmakat etendust
Minu ema ikka ja alati ütles, kui laps olin, et tänaval juteldakse nii, et kedagi ei sega ja et raadiot ja telekat vaadatakse ühismajas vaikselt, muusika kuulamise ja tegemisega sama lugu
Õnneks see kõik mis ühismajades ja tänaval toimub mind isiklikult enam ei sega
Ma ei kiida heaks Voldemari tegu, ega noorte lärmamist
See pole tõesti minu ütelda, kus keegi elab ja igaüks teab ise, kus ta elab ja elatud saab
mina isiklikult ärkan oma töö pärast hommikuti kell 4.45 ja kell 20.30 tahan ma juba vaikust,
ühismajas oleks see võimatu
Inge Peterson ütleb: „Jätab mulje, nagu oleks halvad kombed tänapäeval norm. Vähemalt ühel noormehel on eluks ajaks pilt silme ees, et see pole norm. Teistel temaga kaasas olijatel ilmselt ka. Iseasi muidugi, kuidas nad juhtunut interpreteerivad. Elul on kombeks niikaua õpetada, kuni selgeks saab. Lausa kahju neist, kui sellest õppetunnist ei piisa...
Siis veel see, et Kuslapile raha kogumisega andis ka rahvas selge sõnumi, mis ta lärmajatest ja ühiselureeglite eirajatest arvab.
Peaks panema mõtlema. Kuid selge see, et mõtlemisvõimes on suured individuaalsed erinevused...“

On väga toredaid noori, aga on ka üles kasvanud terve põlvkond noori, kellel ei ole midagi püha ja kes ei pea kinni mingitest reeglitest
Olen mina ka noor olnud, aga ma ei pannud iial suitsu ette tänaval ega röökinud kusagil, ei kodus ei tänaval
Vanemaid inimesi austati ja ühismajades räuskasid vaid hullud või joodikud
Kas siis on nüüd kõik hullud ja joodikud?
Aga ongi halvad kombed tänapäeval norm
Kui vaadata kommentaariumitessegi, siis seal valitseb selline kaos, inimestel ei ole ei au ega häbi tunnet ja kui neid kutsutakse korrale, siis ei saadagi aru, et miskit nad valesti tegid
Mõne kõnes on sidesõnadeks vaid roppused
Inimesed on kaotanud ajaloolise mälu, nad ei austa oma vanemaid, kaaskodanikke ega iseennastki
Kui täismees nimetab ennast tutvustamisel Genkaks?!
Haritud inimene austas oma vanemaid ja seda, kes on kellegi isa, Genkas võis kutsuda vaid lähedane sõber või armastatu omavahel olles.
On ikka ka harituid ja viisakaid kaasakodanikke, aga nad ei paista ses üldises lärmis välja
Seega, kui ei taha selle jamaga harjuda, tuleb kolida omaette või huntidega koos ulguda
Et Voldemar läks korda looma, on ka märk, et sest hullumeelses ühismajas lõpuks kõik hulluvad, mina oleks kutsunud kas politsei või läinud kodust ära
Aga kõik seisab valikute taga, väsinud ja kurb inimene vahel käitubki nii, et pärast endalgi piinlik
Nõukogude aeg on jätnud meisse sügava pitseri, haritlaskonda hävitati nii kuis jõuti, aadel tapeti maha, et kõik oleks ühtmoodi rumalad ja vaimult vaesed
Nüüd on siis tulemus käes
Püüdkem ses kaoses ikka inimesteks jääda?!

1 comment:

iiris komm said...

Midagi pole teha, aga eks see allakäik ongi alguse saanud justnimelt sealt Vollide põlvkonnast, kus rühiti viisaastaku plaane täita, kodu ja pere polnud kuigi olulised ja lapsed jäid omapäi... Vanemate vastu austust ei saa kasvatada sõnadega, vaid armastusega laste vastu... Ja iga järgnev põlvkond saab järjest vähem armastust ja hoolimist. Ei saa ju jagada seda, mida endalgi pole...kui pole jõudu käitumismustreid muuta...