Sunday, May 30, 2010


Eile käisin uma pidol
Oli pikk ja raske päev, kuid meeleolukas
Rahvast oli murdu koos, lauljaid igast kaares
Noored tantsijad lõid veel lava eest tantsu, mida juhendas üks õudselt nõudlik juhendaja
Harjutasime ja harjutasime ja lõpuks esinesime
Külg külje kõrval vanade ja noortega
Näha oli igasuguseid riideid: mootorratturi ülikondadest imeliselt kaunite rahvariieteni
Harjutamise ajal tahtis Helje Põvvat ennast lõhki tõmmata ja häält ära röökida, lavastaja Raivo Trass kõndis ringi kurval ilmel
Marje Metsur ikka käis teda lõbustamas ja utsitamas, et tehku rõõmsam nägu
Lõpuks ikka õnnestus kõik kenasti
Peojuhid, kaks kena noort inimest, noormees ja neiu kenades rahvuslikes riietes, olid vahvad ja täitsa tasemel
Kui teised esinesid ja neil sõnalist osa polnud, nad lustisid oma lavakese serval, tantsisid ja olid silmale iluks
Marje Metsur oli koos nendega peojuhiks ja ilus ja kena ikka oma headuses, oma häälega ja kõigega, peo lõpus tännas veel taivaesä hää ilma eest
Kui kontsert algas, prahvatas tohutu aplaus, nii et pidi kontserdi algust uuesti kordama, sest midagi polnud kuulda
Aplausi tõi esile presidendi saabumine kontserdile
President saabus koos peo projektijuhiga ja kaaskonnas oli veel inimesi, kelle isikut mu silm kaugelt ei eraldanud
Keegi õelus käratas mu seljatagant koori rahva hulgast, et rulluisutajat ei olegi, ta sai minu poolt hirmus kurja pilgu osaliseks ja edasi ta enam kobiseda ei julenud
Mina otsustasin, et ma ennast ei piina rongkäiku minekuga, teades ette et tuleb pikk päev, võtsin kaasa lugemist ja kui teised kooriliikmed läksid rongkäigu alguspunkti, seadsin mina ennast nende asjadega vaatajate pingile mugavalt sisse oma raamatut lugema
Jõudsin paar rida lugeda ja siis saabus mu ühingu kaaslane, kellega jutlesime rõõmsalt kuni laulurahva saabumiseni
Veel kohtasin vaatajate hulgas oma vana head tuttavat setut, kes aitas kohendada mu peakatet, nii hästi kohendas, et õhtul kodus oli lahtivõtmisega tegu
Seisin teeserva peal, et karata oma rahva hulka ja siis sammuda esinejate hulka ning kui Mikitamäe rahvas mööda marssis, tervitasin neid rõõmsalt, nemad olid sama rõõmsad mulle vastu hõikamas
Kui minu koor kohale jõudis, hüppasin nimekaimu kaenlasse ja sammusime esinemiste jadasse, lavale üles ja sellelt alla ronides, oma järge oodates ja südamest lauldes.
Kojusõidu ajal laulsin teekaaslastega, kes küll alkoholist veidi lõbusust olid ammutanud, kaasa laule, mis käigu pealt külge on jäänud
Minu kõrval istmele maandus härra, kes tundus mulle külge löövat, imelik küll, aga see oli päris meeldiv, kui mind pole veel vanaks mullaks liigitatud ja mõni kenasti su poole ka vaatab;)
Uuris mu setu riideid ja ütles, et need hästi kenad olevat
See oli süütu flirt, kuigi veidi jäi süda kripeldama, et kas see ka sünnis oli, et sellel sündida lasin?!
Ise olen küll hirmus kuri, kui mõni naine minu mehega flirdib;)
Koju jõudis üks väsinud, aga lõbus setu riides eit, kes loopis kaks muna kõhtu, loputas varbad ja tõmbas teki üle pea ning magas hommikuni kui kott
Pidu sai peetud ja ellu jäin;)

1 comment:

joanamari said...

Pildil on pillimeister ja -mängija Heino Tartes ja Uma Pido projektijuht Triinu Ojar peo sümboliga. Foto: Priidu Teppo